Aviseringar
Rensa alla

mår enormt sämst nu :'(


Blivande_japan:

Du är 15 år, fastän du är 15 är jag rätt säker på att du någon gång i ditt liv gjort något jätte, jättedumt som du ångrar men som du inte kan göra ogjort. Tänk på det och på vilken koppling det kan finnas mellan din handling och de hemlösas liv.

Nej jag har inte gjort något jag ångrar faktiskt. men det hör inte hit. om man gör ett problem som utvecklas till att man blir hemlös måste det vara ett riktigt stort problem. Det är rätt svårt att hamna i en situation som gör en hemlös. Så är det bara och vill man ta tag i sitt liv kan man det, de finns alltid en utväg och då undrar man varför inte de hemlösa försöker det. Och jag vet att inte ALLA hemlösa kan hjälpa att de har blivit som det är jag bara säger vad som är det vanligaste. och jag menar inte att jag inte har någon själ och inte tycker synd om dem. Det gör jag men jag tycker inte man ska känna skuld för man inte gett pengar till någon. Man får helt enkelt tänka hela helheten. Sånt rörigt svar men hoppas ni förstår vad jag menar [smile]


   
SvaraCitera

isola:

Kostar det att komma in där?

Hade mitt projektarbete om hemlöshet där jag och min kompis besökte många härbärgen. Vissa (vet inte om alla gör det) tar ut en avgift som den hemlöse ska betala för att få övernatta, en väldigt låg avgift dock. Har för mig att det dagshärbärge vi besökte var gratis, men man vill ju hellre ha sovplats på natten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

(pga har ALDRIG kontanter annars)

Har mer eller mindre aldrig kontanter på mig så du är inte ensam om detta.

patrick bateman:

haha det var väl inte så farligt eller? han ligger ju bara där och vill ha pengar så han kan köpa mer knark och sprit. finns bättre saker man kan göra för den 20an

lold. Allvarligt talat...

isola:

var god tänk igen

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

lold. Allvarligt talat...

är ju så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

är ju så

Nej, verkligen inte... Och ärligt talat vill jag inte ens veta vad som fått dig att tro det, för du har knappast själv levt som uteliggare en kortare period bara för att ta reda på "sanningen"...

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

längtar tills jag börjar jobba o få lön så jag kan köpa situation sthlm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

längtar tills jag börjar jobba o få lön

Va? Menar du att du inte gör det?? Det utgick jag ju ifrån att alla gjorde[ops]

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

han ville ha pengar för att komma in på härbärget, men härbärget är gratis?

anar ugglor i mossen

men ha inte dåligt samvete, du visste ju inte att du hade 20an


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Nej, verkligen inte... Och ärligt talat vill jag inte ens veta vad som fått dig att tro det, för du har knappast själv levt som uteliggare en kortare period bara för att ta reda på "sanningen"...

är visst så. jag vet hur de hemlösa är här där jag bor och är nog likadant överallt i sverige. faktum är att vi i sverige har det bra och att alla som har det svårt kan få hjälp. om nån idiot ligger på gatan här är det för att idioten är en knarkare och inte tar emot den hjälp han kan få. han får skylla sig själv

fan ska vi ge alla uteliggare massa pengar för? de får väl göra nåt åt saken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

jag vet hur de hemlösa är här där jag bor

Nej. Bara för att det finns uteliggare där du bor vet du inte hur dom är, och att säga att dom är på samma sätt i hela sverige så som du tror att dom är där du bor är bara... hmm... ja - efterblivet, snällt sagt.

patrick bateman:

de får väl göra nåt åt saken

Ja, bra poäng. Vafan ska vi ge svältande barn i afrika massa pengar för? Dom får väl göra nåt åt saken.

[rolleyes]

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Va? Menar du att du inte gör det?? Det utgick jag ju ifrån att alla gjorde[ops]

du är 84a, STICK TILL VUXNA.SE FÖR FAN [badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Va? Menar du att du inte gör det?? Det utgick jag ju ifrån att alla gjorde[ops]

[love]

jag gör inte [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

STICK TILL VUXNA.SE FÖR FAN

Näh, det är roligare här, för här kan man ibland se ALL CAPS-RAGE som du precis gjorde[zzz]

Ennie_faggot_loser:

jag gör inte [smile]

Alltså... det var ett skämt[crazy]

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Näh, det är roligare här, för här kan man ibland se ALL CAPS-RAGE som du precis gjorde[zzz]

HATA STORCHEN84 HAHAHAHA


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

HATA STORCHEN84 HAHAHAHA

Alla kan inte älska alla[zzz]

Eller ska jag kanske säga... bara för att jag har ett jobb och inte du[zzz]

[love]


   
SvaraCitera