Aviseringar
Rensa alla

Mår illa


Ämnesstartare

För det första så lider jag måste jag säga av ett extremt dåligt självförtroende, jag tycker hela tiden att jag rör mig konstigt, anstränger mig för att se normal ut i ansiktsuttrycket hela tiden men ändå känns det som om folk hela tiden tittar snett på mig...

Sedan så känns det som att jag förstår mer än var jag vill förstå, jag är faktiskt bara 12 år, medans många andra i min ålder springer omkring och leker, hoppar och har sig så går jag alltid mest omkring långsamt och tänker över livet. Helt själv. Jag är trots två skolbyten kraftigt mobbad bland killgängen i skolan. Förmodligen för att jag inte passar in alls. Jag passar inte in bland de lite lekfullare och töntigare men inte alls heller till snattarna, mobbarna och idioterna. Därför håller dessa idioter ständigt på och mobbar mig.

Eftersom jag fått stå ut med detta enda sedan 2an så tar mitt tålamod ibland slut, och jag blir förbannad och svär och håller på. Helst vill jag inte göra det. Dessutom vacklar jag lite och ibland söker jag mig till dessa idioter och är snälla mot de bara för att inte få stryk. Skolledningen och kurator osv är helt värdelös men jag har ingen lust att byta igen, jag tror det är så överallt.

De enda som potensiellt kan förstå mig är förmodligen några av tjejerna. Jag har lite kontakt med några tjejer som är 1 år eller 2 yngre än mig (inte för att jag är barnslig, pedofil eller nåt sånt utan bara för att de är snälla och i princip de enda vettiga personerna överhuvudtaget)

Detta har lett till att jag ofta känner mig deprimerad, tankar på självmord har kommit upp ibland och då kommer det återigen upp. Varför tänker jag på sådant? Jag är bara 12 (snart 13) år...

Det har också blivit så att jag sedan ett år tillbaka runkar till porr med jämna mellanrum. Snälla, hjälp mig sluta med det. Det är inte jag, jag känner mig alltid så förbannat äcklig och korkad efteråt.

Jag vill alltid bara vara snäll mot de som själva är det och hjälper gärna till och så. Men ibland orkar jag bara inte.

Kan någon hjälpa mig att komma tillbaka på fötter igen?

ÄNDRAT 2010-01-09 02:39


   
Citera

Vad hemskt att du måste känna såhär när du endast är tolv år gammal. Skulle du kunna tänka dig att tala med en psykolog?


   
SvaraCitera

Vi kan leka om du vill [blush]


   
SvaraCitera

Men då :/ Gör såhär, sluta tänk så mycket. Umgås med brudarna. Tänk på framtiden, för allt blir fan bättre då. Man lär sig hantera allt.
Och alla killar runkar till porr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Vad hemskt att du måste känna såhär när du endast är tolv år gammal. Skulle du kunna tänka dig att tala med en psykolog?

Jag gör redan det, det hjälper inget vidare...


   
SvaraCitera

4 Kilo Lax:

Det har också blivit så att jag sedan ett år tillbaka runkar till porr med jämna mellanrum. Snälla, hjälp mig sluta med det. Det är inte jag, jag känner mig alltid så förbannat äcklig och korkad efteråt.

Du behöver inte känna dig korkad för det, det är ju faktiskt helt normalt. Men jag förstår om du vill sluta att göra det iallafall, vet inte om man kan men spärra sidan så att du inte kan nå den med datorn? Om du tittar via internet alltså.

Och man behöver prata med andra också om att man mår dåligt, inte bara psykologen.


   
SvaraCitera

Skit i idioterna, du verkar va mycket mognare/smartare än dem. Va med tjejer är väll inget fel. Det finns killar på min skola som bara är med tjejer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

vet inte om man kan men spärra sidan så att du inte kan nå den med datorn? Om du tittar via internet alltså.

Ja det gör jag. det finns ju miljoner sidor, att spärra alla... sen alla undersidor...


   
SvaraCitera

4 Kilo Lax:

Ja det gör jag. det finns ju miljoner sidor, att spärra alla... sen alla undersidor...

Men om du börjar trappa ned lite så kan du ju ''fira'' det. Fira det med att belöna och berömma dig själv och på så sätt minska den sortens brukande. Vill bara få det sagt att det inte är något fel att du gör det, men om du vill sluta med det så ska du ju rikta in dig på det. 🙂


   
SvaraCitera

Ah, du påminner om mig själv grabben. Redan som tolvåring var jag politiskt engagerad och totalt utstött. Jag ansåg då att jag är bättre än alla andra och så tänker jag fortfarande. Se framåt! Det måste finnas mörka tider om där finns ljusa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dåren:

Jag ansåg då att jag är bättre än alla andra och så tänker jag fortfarande. Se framåt! Det måste finnas mörka tider om där finns ljusa.

Jag är inte bättre än alla andra.


   
SvaraCitera

4 Kilo Lax:

Jag är inte bättre än alla andra.

Men om du försöker intala dig själv det varje dag så kanske det känns lite bättre.


   
SvaraCitera

njut av livet medan du lever. livet e kort. tänk inte så mkt. gör det du känner för.


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

4 Kilo Lax:

Därför håller dessa idioter ständigt på och mobbar mig.

ja tkr du ska styrketräna mkt, sen när någon mobbar dej elr säger något taskigt så slår du till dom ,[blush][ops]
Dold text: du får tycka, att ja är knäpp ;p

4 Kilo Lax:

Skolledningen och kurator osv är helt värdelös

Jag vet![n]

4 Kilo Lax:

Jag har lite kontakt med några tjejer som är 1 år eller 2 yngre än mig

Prata mä dom oftare, och fråga någon gång om ni kan hänga me varran på någon rast ..?


   
SvaraCitera