Aviseringar
Rensa alla

Mår illa av öl


Ämnesstartare

Jag smakade på öl för första gången för nåra år sen och prövade det igen idag. Mår fruktansvärt illa av det och det känns som om jag ska spy av smaken redan efter första klunken. Smaken är virdig! Smakar som ruttna hasselnötter.
Alla ni ölälskare, tyckte ni det var gött första gången eller fick ni vänja er?


   
Citera

saraa92:

tyckte ni det var gött första gången eller fick ni vänja er?

Nej, första gången smakade det illa. Fast då var jag bara fem-sex år och fick smaka yttepyttelite ur mammas ölglas.

Hade druckit på fester flera gånger och inte tyckt om, men så plötsligt en dag för två år sedan(flera månader efter jag senast druckit öl) så var det gott.
Kan inte säga att jag lärde mig dricka öl, det bara hände.


   
SvaraCitera

men drick inte öl då[shake]


   
SvaraCitera

Kan ju inte påstå att jag tyckte det var gott första gången men inte så illa heller. Ungefär samma sak tycker jag idag. Det är inte gott men äckligt är det väl inte heller. Det går att dricka vid behov men jag kommer nog aldrig bli den som tar en öl en vardagskväll framför tvn för att jag tycker att det är gott.

Så man kan vänja sig vid att dricka det även om man aldrig kommer tycka det är särskilt gott. Sen finns det naturligtvis de som lär sig tycka att det är gott, alla tycker vi olika.


   
SvaraCitera
Åtta

Har mig veterligen aldrig tyckt illa om det, men första gångerna jag drack det (var väl kanske 5-8 då) tyckte jag åtminstone inte om det. Nu idag tycker jag dock att det kan vara gott, utan att det är något som jag "tvingat mig själv att vänja mig vid".


   
SvaraCitera

saraa92:

Alla ni ölälskare, tyckte ni det var gött första gången eller fick ni vänja er?

Jag har alltid tyckt om öl. Fick alltid smaka lite när jag bastade med min far när jag var liten, och tyckte om det redan då.

Om du tycker att det är så äckligt föreslår jag att du helt enkelt låter bli att dricka det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyckte att det smakade skit, men en dag smakade det plötsligt gott och nu älskar jag det. Jag vande mig inte iom att jag aldrig drack det. Det blev bara gott.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nein, håller med. Öl är inte gott på något sätt alls. Det smackar beskt ochochoch.. illa.[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KK tack för era svar 🙂 Tror inte ja kommer försöka väja mig vid det. Drinkar går lättare ner, de smakar iallafall gott. Kanske öl helt plötsligt blir gott någon dag men det får bli då 😛
Tills dess nöjer jag mig med lite dyrare sprit.


   
SvaraCitera

Mig lurar ni inte. Ingen kan tycka att öl är gott på riktigt.


   
SvaraCitera

äckligt. mår illa av lukten och tanken på öl. avstår helt [mad]


   
SvaraCitera

saraa92:

Smaken är virdig!

Drack öl till maten idag[blush]

saraa92:

tyckte ni det var gött första gången eller fick ni vänja er?

Nja det är ju skillnad på öl sorter, den jag drack för förstagången gillar jag inte idag heller men andra märken som t.ex. Tuborg, Carlsberg, Spendrups, Norrlandsguld har jag alltid gillat


   
SvaraCitera

var för ung för att minnas första gången jag drack öl


   
SvaraCitera

Tyckte inte om öl i början. Gör nu.
Men om du tycker öl är äckligt, varför då dricka det? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min kopis tyckte samma sak när han och jag testade öl för första gången:) jag tyckte det var "ganska" gott men sen nästa gång jag drack elk brew för första gången så tyckte jag det var j*vligt gott:) kanske det var för jag hadde drukigt så mycke absolut eller så var det för att jag gick ute och drack medans det var 3 minusgrader ute:P Om du ska dricka öl så måste du hitta vilken öl som just du tycker är god.Finns mycket att välja på men jag har då hittat min favorit<3 [cheers][cheers][cheers] skål på er![cheers]


   
SvaraCitera