Aviseringar
Rensa alla

Mår illa av sötsaker och sånt


Ämnesstartare

Har alltid gjort det också. Om jag äter lite grädde till exempel så får jag sjukt ont i magen och det känns som att jag ska spy. Äter jag en(en!!11!1) godis, till exempel ferarribilar så mår jag också illa i typ en timme! Det är så med allt godis, alla sötsaker och ja, allt sött. Någon som vet vad det kan vara? Kan inte ens dricka varm oboy för då mår jag illa, kall går bra dock, men bara lite. Det är sjukt jobbigt, kan inte äta sötsaker överhuvudtaget utan att må illa. Och jag äter nästan aldrig sådant, men det räcker med något pyttelitet för att jag ska få ont i magen och må asdåligt i flera timmar.


   
Citera
Ämnesetiketter

ÄS-ångest[zzz] Du är jättefin som du e lilla du[love]


   
SvaraCitera

du får väll bli vegan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

.... Har ingen ätstörning. T_T Det är min mage, inte mitt huvud. Tack ändå.


   
SvaraCitera

Du kanske är allergisk mot något..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kanske... Men isåfall vet jag inte vad.


   
SvaraCitera

Flickan vill ju inte äta massproducerade fetmabomber som smakar råsocker hela dagarna - jo det är uppenbarligen något fel på henne.


   
SvaraCitera

ät det inte då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

... Det var ju inte det jag frågade.


   
SvaraCitera

Okej?! Du klarar inte av godis, då får du helt enkelt avstå från det. Problem solved.


   
SvaraCitera

Jag har ingen aning, men du kanske skulle prata med en läkare? I synnerhet om du upplever problem med illamående/magont i andra sammanhang också.

dazed:

Flickan vill ju inte äta massproducerade fetmabomber som smakar råsocker hela dagarna - jo det är uppenbarligen något fel på henne.

Ja, att må illa av att äta någonting i liten mängd är precis samma sak som att inte vilja äta det hela dagarna. Bra där.


   
SvaraCitera

coolt. vill också ha det så.


   
SvaraCitera

Laktosintolerans? Det är ju mest mjölkprodukter du beskriver.


   
SvaraCitera

En gissning är att du kanske är du inte tål socker?
Och när man prata om socker så kommer ofta begreppet Diabetes, vet inte hur det fungera alls, men kanske något och kolla upp?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Diabetes#Symptom_och_tecken

/ Figaro


   
SvaraCitera
zIGGE

ågud åt pepparkaks deg och nu vill ja spyy?? :/...


   
SvaraCitera