Aviseringar
Rensa alla

Mår illa varje morgon!!!


Ämnesstartare

Hjälp!! Jag är mår illa varje skoldag! Jag går upp vid 6. Och går och lägger mig vid 9 så jag sover bra och jag är inte så trött på morgonen. Men efter typ 10 minuter börjar jag må jätte illa.
det brukar bli bättre när jag äter frukost och sen när jag åker till skolan så mår jag vanligt. Såå jobbigt!! Jag brukade äta någon macka på kvällarna en timme inne jag gick och la mig och då mådde jag illa igen på morgonen och jag har också testat att inte äta något innan jag lägger mig.
hjälp!! Vad ska jag göra?!?!?!


   
Citera
Ämnesetiketter

Äter du tre mål mat om dagen och så? Det kan bero på din kost. Annars kanske någon tarm eller magsjukdom.


   
SvaraCitera

De finns några saker du kan ha. 
1: Är du mobbad? många blir illamående av rädsla
2: Har du för mycket skolarbete eller har du inte berättat för dina föräldrar att det kanske inte går bra för dig i skolan. Stress är en stor orsak till illamående.
3: Har du diabetes? Om du inte vet om du har det så kan det vara en grej nästa gång du går till doktorn. När du vaknar så har ditt blodsocker sjunkit och det kan vara orsaken till ditt illamående. När du får i dig mat så blev det bättre sa du? Det låter som diabetes så du borde hålla dig undan socker mitt i veckan

Hoppas mitt svar har hjälpt.


   
SvaraCitera

Många mår illa av hunger. Du har ju gått nästan tolv timmar utan mat. Blir det alltid bättre av mat så är det väl ngt magrelaterat.


   
SvaraCitera

Bulle i ugnen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hade alltid så förr också


   
SvaraCitera