Aviseringar
Rensa alla

mår inte bra.


Sharpen:

Jo, på ett sätt. Sedan kommer jag ju vara totalt onervös om jag började i samma klass som min bästa vän.
men jaja.

Ja 🙂 och förhoppningsvis gör du det då [smile] Vad har du sökt föresten?


   
SvaraCitera

jaa du pojk, du ska börja gymnasiet om jag inte fattat fel... själv kan jag bara säga att gymnasiet var underbart.. allt var så jävla kul!! det kommer gå bra grabben! släpp hämingarna och ha det nice fan!!! vänta bara till du fyller 20 + och allt är skit i stället....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ladcarrace:

jaa du pojk, du ska börja gymnasiet om jag inte fattat fel... själv kan jag bara säga att gymnasiet var underbart.. allt var så jävla kul!! det kommer gå bra grabben! släpp hämingarna och ha det nice fan!!! vänta bara till du fyller 20 + och allt är skit i stället

Det är nog ifrån person till person om man säger, alla får "skitperioder" i olika delar av sitt liv. En del i barndommen, andra kanske i tonårsperioden eller vuxenlivet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tame:

Ja 🙂 och förhoppningsvis gör du det då [smile] Vad har du sökt föresten?

jao hoppas.
Samhäll samhäll 🙂 Så jobbigt att bara gå runt o vänta på att gymnasiet snart börjar, lever inte för stunden så att säga .P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lol att börja på gymnasiet är chill [rolleyes]
typ alla är nervösa. Ett tips: Bli den som inte är nervös [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gorgath:

Lol att börja på gymnasiet är chill [rolleyes]
typ alla är nervösa. Ett tips: Bli den som inte är nervös [y]

Och HUR ska jagbli den personen hade du tänkt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sharpen:

Och HUR ska jagbli den personen hade du tänkt?

Det blir vad du gör det till. Det kanske är lätt att säga så, men tänkt... Alla är ju nervösa. Vad är grejen liksom? Nya människor, se det som en möjlighet [y]


   
SvaraCitera

Sharpen:

Samhäll samhäll 🙂 Så jobbigt att bara gå runt o vänta på att gymnasiet snart börjar, lever inte för stunden så att säga .P

Ja det är jobbigt XD Och så var det för mig också. Man ville bara att sommarlovet skulle ta slut så man fick börja. Typ [cute]
Och som andra har sagt, dom flesta är nervösa och du behöver inte oroa dig för att du ska vara ensam eller något [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tame:

Man ville bara att sommarlovet skulle ta slut så man fick börja. Typ [cute]

vill att tiden ska stanna [sad]

tame:

Och som andra har sagt, dom flesta är nervösa och du behöver inte oroa dig för att du ska vara ensam eller något [y]

Jo tänk om jag blir helt ensam? inte känner en jävel i klassen liksom.[sad][sad]


   
SvaraCitera

Sharpen:

Jo tänk om jag blir helt ensam? inte känner en jävel i klassen liksom

Det är ju flera som är ensamma [cute] Dom flesta kommer ju till en klass utan att känna någon där! Jag kände ingen, gick bra iallafall [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tame:

Det är ju flera som är ensamma [cute] Dom flesta kommer ju till en klass utan att känna någon där! Jag kände ingen, gick bra iallafall [rolleyes]

Men hur börjar man snacka då?
Jag känner mig så jävla liten och skall inte ta upp någon plats, sitta tyst bara typ. Eller ibland är jag social osv. as jobbigt.
Och skolan jag går i nu, liksom man vet ju hur den är, trivs i den osv. Den nya skolan kommer vara obekväm o skit. Fast den blir väl som den skolan jag går i nu, sen? alltså lika bekväm å sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du känner att du vill prata med någon, gå till en kurator på ex. ungdomsmottagningen eller din skola.


   
SvaraCitera

Sharpen:

Men hur börjar man snacka då?
Jag känner mig så jävla liten och skall inte ta upp någon plats, sitta tyst bara typ. Eller ibland är jag social osv. as jobbigt.....

Jadu. Jag är egentligen världens blygaste människa så det är svårt för mig att prata med bara vem som helst också! men jag fick liksom tvinga mig själv att prata med några, få lite kontakt iallafall, inte kul att sitta i tre år utan någon vän liksom ^^
Det är inte så svårt egentligen [cute] Och antar att du är blyg i 'stora' sällskap men kanske väldigt mer socia när det är nära vänner och så. Man har ju dom man är trygg med, och kan vara cp och rolig med om du fattar [smile] Och vissa vågar man inte säga ett skit till.
Lol vad jag skriver dåligt nu, men jag tror det går bra för dig, våga prata med folk och ha inställningen att det kommer vara bra stämmnig, och vara tryggt där efter ett tag också [y] [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dessutom, det kanske är svårt att få allting annat att funka när man lider av panikångest.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tame:

Och antar att du är blyg i 'stora' sällskap men kanske väldigt mer socia när det är nära vänner och så. Man har ju dom man är trygg med, och kan vara cp och rolig med om du fattar [smile]

Ja precis!

tame:

men jag fick liksom tvinga mig själv att prata med några, få lite kontakt iallafall, inte kul att sitta i tre år utan någon vän liksom ^^

Sant, får försöka. Om jag ens vågar gå dit.

Lounge Act:

Dessutom, det kanske är svårt att få allting annat att funka när man lider av panikångest.

Alltså det kommer i perioder för mig, när jag var 13 höll det i ett år, men sen dess har jag mått bra och fått lite återfall ibland bara, någon/några månad/månader bara. Så det är fine just nu.
Kurator känns så överdrivet.


   
SvaraCitera