Aviseringar
Rensa alla

Mår jag bra?


Ämnesstartare

Hej, jag har svårt för att äta frukost, jag får verkligen inte i mig något så därför brukar jag dricka te, kaffe och kanske äta någon frukt eller kaka. Vi säger att jag äter min speciella "frukost" vid 10 tiden kanske, sen så spenderar jag min dag doing whatever, men sen så kanske jag börjar bli hungrig typ vid 2-3 kanske men då håller jag på med något exempelvis, pluggar,mobil,tv och då glömmer jag bort att jag är hungrig & senare vid 7-8 så kanske det är dags att äta mat och då minns jag att "oj jag har inte ätit något på hela dagen" 

Vad är mitt problem? Nej men jag vet inte vad jag ville komma fram till riktigt. Jo, juste kan jag få problem, typ ätstörningar osv osv? 


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

kreativtnamn: men då håller jag på med något

Du får tänka på att lägga ner det du håller på med då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

äter du under kvällen tillräckligt för att kompensera eller bara en vanlig middag?


   
SvaraCitera
time
 time

Jag är typ likadan. Jag får verkligen kämpa för att komma ihåg att äta lunch, frukost brukar oftast bli 1-2 stora koppar kaffe. Någonstans runt fyratiden på eftermiddagen börjar kroppen gnälla om att jag inte ätit och då brukar vi börja förbereda middagen. Sen tror jag att det lite beror på att jag ofta småäter sent på kvällen, och då kan det påverka aptiten på morgonen. Tror regelbundenhet funkar om man verkligen ger sig tusan på det! Har börjat sätta måltids-väckarklockor på telefonen och det har funkat bättre då. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Jag är typ likadan. Jag får verkligen kämpa för att komma ihåg att äta lunch, frukost brukar oftast bli 1-2 stora koppar kaffe. Någonstans runt fyratiden på eftermiddagen börjar kroppen gnälla om att jag inte ätit och då brukar vi börja förbereda middagen. Sen tror jag att det lite beror på att jag ofta småäter sent på kvällen, och då kan det påverka aptiten på morgonen. Tror regelbundenhet funkar om man verkligen ger sig tusan på det! Har börjat sätta måltids-väckarklockor på telefonen och det har funkat bättre då. 

Vad skönt, då känner man inte sig så ensam haha. Ja men grejen med mig är att det inte påverkar mig så mycket, jag känner mig lite hungrig ibland men det går över och stör inte mig så mycket. Undrar mer om detta kan leda till något allvarligt problem & om jag nödvändigtvis behöver ändra mina matvanor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:
äter du under kvällen tillräckligt för att kompensera eller bara en vanlig middag?

En vanlig middag skulle jag tro, eller jag äter så mycket som jag orkar vilket är en vanlig middag haha. Som kvällsfika kanske jag äter en frukt, kaka, kaffe eller något annat liknande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd:

Du får tänka på att lägga ner det du håller på med då.

Är det nödvändigt och kan det leda till allvarliga problem eller kan jag fortsätta äta som jag gör? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kreativtnamn:

En vanlig middag skulle jag tro, eller jag äter så mycket som jag orkar vilket är en vanlig middag haha. Som kvällsfika kanske jag äter en frukt, kaka, kaffe eller något annat liknande.

då äter du för lite. man måste inte äta regelbundet över dagen men man bör få i sig tillräckligt med mat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

då äter du för lite. man måste inte äta regelbundet över dagen men man bör få i sig tillräckligt med mat.

df rqp:

då äter du för lite. man måste inte äta regelbundet över dagen men man bör få i sig tillräckligt med mat.

ja, okej får väl klura ut det är på något vis. Tack så jättemycket! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kreativtnamn: Är det nödvändigt och kan det leda till allvarliga problem eller kan jag fortsätta äta som jag gör?

Det bästa är väl helt enkelt att se till så du får i dig tillräckligt med mat och näring under dygnets gång. Svårt för mig att säga om du får det eller ej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd:

Det bästa är väl helt enkelt att se till så du får i dig tillräckligt med mat och näring under dygnets gång. Svårt för mig att säga om du får det eller ej.

Jo, precis. Ska verkligen tänka på det. Ja, jo jag förstår haha, tänkte mer om det hade hänt någon annan. Men tack så jätte mycket! 


   
SvaraCitera