Aviseringar
Rensa alla

Mår ni dåligt över ngt?


Ämnesstartare

Mår ni dåligt över ngt? Berätta. Vad är det ni brukar ha i bakhuvudet? som kanske gör att ni känner er stressade eller som gör att ni är ledsna? 


   
Citera

ja, en våldtäkt som hände i midsommras


   
SvaraCitera

Jaaa tyvärr:(
Har lidit av: Svår depression, ångest och oro, självskadebeteende, viljan att ta mitt liv, och MYCKET mera
Har ärr både på armen och i själen:( Är absolut långt ifrån HELT frisk men  Mår relativt bra, jag står på benen, vilket jag är glad över! Men varje dag är en liten kamp.
Så JA jag mår dåligt över massa saker! 
varför jag hamnade där är en lång historia, har lust att berätta, ifall jag kan hjälpa någon! 
Men hur mår DU??? kan JAG hjälpa DIG på något sätt??Vill verkligen INTE att NÅGON ska må dåligt!! Du får gärna göra av dig om du funderar på något!
Jag kanske inte låter som någon jätte bra att fråga saker om. Men jag har gått igenom en massa!!! Så lovar att hjälpa dug om det är något! 
Kraaam från en 15 årig tjej


   
SvaraCitera
Bakric

I takt med att jag blivit äldre och begrundat livet (och bibeln) mer så har jag insett att det inte är mycket lönt att må dåligt över sådant som andra gör mot mig, för det gör de egentligen för sig själva.

Självklart händer det ibland att det andra gör mot mig kan få negativa konsekvenser för mig, men det undviker man i bäst mån genom att undvika umgängeskretsar där folk har sådana behov.
Men det är klart att det kan bli ensamt också. Väldigt ensamt.

ibland känns det som att alla de skötsamma människorna som jag vill vara med redan har fullt upp, som om de redan har en massa vänner, och som att jag inte kan tillföra något.
För det är lite det livet handlar om, att alla bör ge lite mer än de har fått, för att det ska bli ett överflöd av omtanke.

Så jag mår inte så dåligt över det hemska som redan har hänt.
Men jag mår värre över det goda jag inte orkat, eller vågat göra.


   
SvaraCitera

Kortfattat, är bipolär


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja 


   
SvaraCitera

Mår riktigt dåligt nu. Först var jag glad för att jag upptäckte att det fanns nån skillnad på vad som är uppstötningar och illamående så man nästan spyr. När de är uppstötningar på gång så går de oftast och leva med de, fortsätta dagen som vanligt och inte prata om det helt enkelt. 

Men nu vet jag inte vad det är längre. Känslan när man mår så dåligt att alla sina krafter försvinner på morgonen och man börjar tänka på ska jag eller inte ringa till jobbet och stanna hemma? Bara det beslutet skruvar upp mig och ger mig mer nervositet under dagen. Jag vet att det har hänt många saker för mig den här veckan men jag vill inte bromsa och sakta ner, många saker komma att hända hela tiden. Jag försöker tänka på de positiva jag gjort som får mig att må bra med hälsan, men då har jag ignorerat tydligen det runtomkring mig. Allt buller runt omkring. Ignorerat har jag inte heller, försökt stå still medan bullret fortsätter. Vara i min egen bubbla. Och då är jag medveten att jag tänker på hur jobbig miljön är och kan inte gå därifrån förrän bullret har lämnat mig. 


   
SvaraCitera
Dedu
 Dedu

Ehm aa för kanske fått en könssjukdom och det gör ont i min fitta som fan, tappar typ andan av smärtan men aja typ ännu en anledning till att ba avsluta mitt liv fullt av shit.


   
SvaraCitera