Aviseringar
Rensa alla

Mår piss av att leva som singel...


_Ozzy_
Ämnesstartare

Det är en väääldigt lång historia som jag inte ockar rabbla upp, så ska försöka göra en snabb summering:

Jag är en kille på nu 22 år, och har levt som singel precis hela mitt liv... Ofrivilligt.
Har helt enkelt aldrig lyckats hitta någon som tyckt om mig tillbaka. Vissa säger "Sluta leta så kommer du hitta någon/någon kommer hitta dig!", så jag provade det. Funkade inte...

Några andra sa, "Men ge dig ut och leta!". Det har inte funkat heller.

Varför? Ja det kan man ju undra.. Varenda gång jag träffar en tjej, så flirtat man, skickar sms, pratar i telefon och lite så. Sen helt plötsligt så har tjejen i fråga skaffat en pojkvän? o.O

Eller: Så får man bara höra: "Ähe men du är inte riktigt min typ" eller "Alltså jag är inte riktigt ute efter något förhållande just nu (som alla vet att det bara är en "snällare" kommentar till den första) eller något liknande BS svar..

Eller så är dom helt enkelt inte intresserade, eller så hinner någon annan före. Slår aldrig fel, har aldrig gjort på 8 år..

Har också provat hitta någon via nätet, blir ju att man kollat efter tjejer på kvällarna nästan varje dag sen man var 12 år, det har heller inte lett någon vart.

Och också frågat mina vänner om dom kände någon jag kanske skulle passa ihop med. Ingen lycka där heller...

Varför kan jag bara inte acceptera att leva det fria livet? För jag saknar den närheten som man får från en tjej! Vill liksom ha någon att bara ligga i soffan och krama om en fredagkväll framför tv´n. Att ha någon att älska, och som älskar en tillbaka, att äntligen få sina känslor besvarade.

Lägg då också till en fruktansvärd sexuell frustration.

Att vara kär i någon har aldrig varit en bra upplevelse för mig, har bara innebärt en massa smärta, absolut inget annat.

Alltså jag ser hyfsat, eller nästan rent av riktigt bra ut. Börjar också bli mer och mer vältränad så det är ju inte så att jag ser ut som ringaren i Notre-Dame. Självförtroendet är också betydligt högre nu än vad den varit i hela mitt liv. Men jag kan helt enkelt aldrig lyckas..

Letar ju heller inte direkt efter mitt livs kärlek, skullel ika gärna kunna nöja mig med något halvseriöst föhållande. Men jag kan inte ens lyckas med det?

Kort och gått så mår jag bara piss av att vara singel, och hur jag än gör så kan jag inte ta mig ut denna situation som jag suttit i, i närmare 10 år nu.

Vet inte längre vad jag ska göra??

Orkade ni läsa igenom allt? Duktigt! Vete fan om jag hade orkat göra det >.<


   
Citera

Kanske för att du fokuserar så mycket på hur dåligt det är att vara singel som det fuckar sig.
Att utstråla desperation är inte så attraktivt.


   
SvaraCitera

Sitter i samma sits, men jag har inte ens varit kär i någon! 😀

Har slutat bry mig om det, även om det kan rulla ner en tår då och då på kudden. Man får vara glad över det man har!


   
SvaraCitera

Odla kulor


   
SvaraCitera

krasch:

Kanske för att du fokuserar så mycket på hur dåligt det är att vara singel som det fuckar sig.
Att utstråla desperation är inte så attraktivt.


   
SvaraCitera
_Ozzy_
Ämnesstartare

krasch:

Kanske för att du fokuserar så mycket på hur dåligt det är att vara singel som det fuckar sig.
Att utstråla desperation är inte så attraktivt.

Alltså jag ser ju självklart fördelar med att vara singel, men det är saknaden av den närheten som gör att jag mår dåligt...


   
SvaraCitera

Jag förstår dig ganska väl då jag själv inte varit i ett "riktigt" förhållande. Min situation beror dock på att jag har för höga krav på hur en kille ska vara. Allas inställning till kärlek är ju olika och individuell, men jag tror att man bara behöver slappna av och se det bästa i varje situation. Jag, till exempel, brukar tänka att jag vill plugga och jobba mycket utomlands, det skulle bara böi krångligt med ett förhållande i ett sådant liv. Du får försöka ta ett steg bakåt och se på hur saker ser ut.

Fast nä. Jag vet egentligen inte vad jag pratar om. Men jag postar detta i alla fall.


   
SvaraCitera

_Ozzy_:

Att ha någon att älska, och som älskar en tillbaka, att äntligen få sina känslor besvarade.

världens sannaste sanning: Du kan ej få en relation att funka förrän du är hel på egen hand

alla relationer går i kras om ena parten "längtar efter att ha någon"
typ.


   
SvaraCitera

Det är så svårt med kärlek. Jag har aldrig lyckats hitta någon, det blir bara fel. Känner mig oftast äcklad och instängd av människor som kommer för nära. Orkar inte ens bry mig längre, bara lever vidare och gör andra saker. Vissa kanske inte är menade att ha ett förhållande.. vet inte riktigt.

Du kommer säkert hitta någon, ge inte upp om det är vad du verkligen vill. Om det går 20 år och du fortfarande är singel, då kan du ge upp.


   
SvaraCitera

folk brukar hävda att det blir betydligt lättare om man inte aktivt söker.

Men det kan ju ha att göra med att man inte tänker på det heller som gör att det känns bättre.

Har dock ingen erfarenhet att det skulle va bra. Lättast är att ge upp, det kan inte finnas någon för alla


   
SvaraCitera

_Ozzy_:

Vet inte längre vad jag ska göra?

Tror att du behöver finslipa din "raggningsteknik" lite. Dvs. lära dig hur du på ett bra sätt visar att du vill mer än att vara vän, för gör du inte det så kommer du inte heller att bli mer än så utan direkt hamna i kompisfacket.


   
SvaraCitera
_Ozzy_
Ämnesstartare

Buddah:

Tror att du behöver finslipa din "raggningsteknik" lite. Dvs. lära dig hur du på ett bra sätt visar att du vill mer än att vara vän, för gör du inte det så kommer du inte heller att bli mer än så utan direkt hamna i kompisfacket.

Absolut, men samtidigt så känner jag nästan att om jag är för på, så kommer jag bara skrämma bort dom?

Och vissa säger t.o.m också att jag borde prata med dom mer som kompisar, och försöka utveckla något därifrån? o.O

När jag tänker efter så känns det som man får väldigt många tips som motsäger varann


   
SvaraCitera

_Ozzy_:

Absolut, men samtidigt så känner jag nästan att om jag är för på, så kommer jag bara skrämma bort dom?

Det handlar om att vara lagom, visa intresse på rätt sätt. Finns en del bra grejer att läsa på http://c-r.se/forum


   
SvaraCitera

Tycker det är rätt skönt att vara singel eftersom jag inte orkar anstränga mig för att utstråla attraktion (eller delta i "spelet"). Ska jag ha ett förhållande bör det ske under ideala omständigheter, annars värderar jag vänskap betydligt högre, närhetslängtan till trots.


   
SvaraCitera

Buddah:

http://c-r.se/forum

Men vafan, inte du också. Precis när Bajwa slutat länka till den där fjantisdan så börjar du [cry]


   
SvaraCitera