Aviseringar
Rensa alla

Mår psykiskt dåligt


Kanske ett helt värdelöst tips då du troligtvis redan tänkt på det. Men ska du flytta iväg och studera? Kolla upp om det inte finns någon trevlig familj eller så som hyr ut boende däromkring. Där det finns skolor och utbildningar finns det alltid några pensionärer eller familjer som hyr ut. Det brukar skolorna ha koll på.

Då får du både bra och billigt boende och någon i närheten som troligtvis kommer bry sig om dig under den tiden du känner att du inte klarar dig på egen hand.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lafouine:

Sedan i början av juni.. Jo jag vet det.. Man kan må dåligt de 2 första veckorna.

Jo men jag har tagut de här tabletterna i nästan 6 månader nu..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Egyptologen:

Dra bara till psykakuten?

alltså.. det här kanske låter dumt.. Men hur då? 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Då får du både bra och billigt boende och någon i närheten som troligtvis kommer bry sig om dig under den tiden du känner att du inte klarar dig på egen hand.

Kommer ihåg att min syster bodde så ett tag, men hon hade väl oturen att bo med en riktig ragata. Och jag vet att det aldrig skulle fungera med mig.. Jag är FÖR blyg och folk har en tendens att köra över mig.


   
SvaraCitera

lafouine:

Kommer ihåg att min syster bodde så ett tag, men hon hade väl oturen att bo med en riktig ragata.

Det är ju inge vidare att råka ut för såna. Men det finns bra människor, tro mig! Och naturligtvis kan man åka och hälsa på innan och känna hur det känns. Men det är väl aldrig helt säkert det heller, de kan ju visa upp andra sidor sen när man väl bor där.

lafouine:

Och jag vet att det aldrig skulle fungera med mig..

Okej ja det där vet du ju bäst själv. Men samtidigt tror jag man ibland måste våga prova saker man inte riktigt tror man klarar för att ta sig ur den skit man sitter i. Ibland finns det inga alternativ. Men som sagt, det där vet du bättre än jag.

Men lycka till i alla fall, hoppas det löser sig för dig.


   
SvaraCitera

lafouine:

Jag kommer förmodligtvis börja plugga nu i januari, men jumer det närmar sig skolstart desto mer rädd och nervös blir jag. Jag kan inte bo ensam just nu. Jag måste söka hjälp för mina problem först.. Men samtidigt kan jag nte göra det samtidigt som jag bor hemma.

Men varför kan du inte söka hjälp när du bor hemma? Trodde du redan hade någon form av (inte tillräckligt effektiv) hjälp?

lafouine:

alltså.. det här kanske låter dumt.. Men hur då? 😛

Ta bussen eller be någon köra dig? Var bor du någonstans? På vissa ställen finns väl ingen lättillgänglig sådan kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

Ta bussen eller be någon köra dig? Var bor du någonstans? På vissa ställen finns väl ingen lättillgänglig sådan kanske.

Jag bor en bit utanför Stockholm. Så närmsta blir väl st görans.


   
SvaraCitera

lafouine:

Jo men jag har tagut de här tabletterna i nästan 6 månader nu..

Har hört att det kan ta ett år innan de fungerar helt i vissa fall.
Men jag är absolut inte säker.


   
SvaraCitera

lafouine:

Jag bor en bit utanför Stockholm. Så närmsta blir väl st görans.

Kan ej stockholm, men kan du inte ta en buss? (om du inte har körkort och känner att du är i skick att köra bil)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

Kan ej stockholm, men kan du inte ta en buss? (om du inte har körkort och känner att du är i skick att köra bil)

shit shit.. jag ringde till st görans psykakut. men jag la på när dom svarade. vet inte vad jag ska säga??????


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du är inne i sjuksvängen så bör den psykiatrimottagning du går hos ha jourtelefon. Man kan ringa dit, och vid behov kan de skicka ut sitt mobila team.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lafouine:

shit shit.. jag ringde till st görans psykakut. men jag la på när dom svarade. vet inte vad jag ska säga??????

Säg typ "Jag mår piss, hjälp mig?!", då bör de ställa lite följdfrågor som du kan ha lättare att svara på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lafouine:

shit shit.. jag ringde till st görans psykakut. men jag la på när dom svarade. vet inte vad jag ska säga??????

berätta precis hur du mår. jag har ringt psykakuten många gånger, och de brukar ställa lite frågor och så... men försök berätta hur du mår helt enkelt [smile]


   
SvaraCitera