Aviseringar
Rensa alla

Mår Skit och vet inte vad jag ska göra


Ämnesstartare

Tja kille på 15 här och mår i stort sett skit just nu, Egentligen vet jag ungefär vad det är som får mig att må som jag mår bla föräldrarnas krångliga skilsmässa, lite obesvarat heartbreak (låter bögigt som fan men men) och lite personliga grejer som egentligen inte spelar så stor roll just här, Detta har lett till en dålig spiral av massa dåliga tankar om vad jag ens gör här och vad meningen är med allt, det har också lett till missbruk av nikotin och lite andra grejer. Vet inte riktigt vad man kan göra (vill inte höra skiten om att gå och prata med nån för det har jag gjort och inte fan hjälpte det) 


   
Citera

Livet har sina toppar å dalar och detär okej att kuka ur lite smått ibland. Tillslut hittar man tillbaka och kommer på rätt spår igen! 
Det är som irländaren Ronan Keating känd från pojkbandet Boyzone sjunger:
Dont fight it
Life is a rollercoaster
Just gotta ride it
Na na na na na na na naa na na na na nana nana nana na na
Na nana na na na na nananananana nana Na


   
SvaraCitera

Det kommer lösa sig. Livet är inte alltid på topp. Ibland suger livet, ibland är det grymt bra. Låt det inte suga för länge bara. Se till att vända detta men acceptera även att du mår dåligt. Har du någon hobby du finner glädje i? Någon speciell människa som ger dig glädje? Försök hitta glädjen i det man sällan tänker på ger dig ro så ska du se att det så småningom kommer kännas blir igen. 

Och för att bota ditt heartbreak, börja dejta andra. Det är det bästa sättet att gå vidare på. Eller iallafall för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla svar dom uppskattas 🙂


   
SvaraCitera

det är lite tråkgit att få det som svar "du borde gå till psykolog" men det är faktiskt en sån situation att kräver att du ska gå till psykologGlatt skålande


   
SvaraCitera

Prova att sluta använda ordet bögigt som synonym till något negativt så kanske dina föräldrar vill vara en lycklig familj med dig igen. Annars funkar ju självhjälpsböcker också.


   
SvaraCitera