Aviseringar
Rensa alla

Mår skit över detta.


Ämnesstartare

Hej alla.
Jo, har hamnat i en riktigt svår situation. 
Det är nämligen så att jag kom på en oönskad graviditet vid ett sent skede så att det inte gick att göra en abort. Jag har inte märkt min graviditet i och med att jag gått på p-piller och inte märkt någonting alls förrän i september.
Jag har blivit gravid med en jag inte är tillsammans med i dagens läge.

Men däremot har jag under denna tid (då jag inte förstått att jag varit gravid) gillat en annan kille, som jag har träffat till och från sedan april detta år. Däremot har han bara sett mig som kk skulle jag säga, för vi har bara åkt runt i bil och haft kul. Men jag har börjat gilla honom mer. 

Jag har berättat om detta för den killen, och att jag var med denna kille (som jag blivit gravid med) innan jag träffade han. Jag har sagt hela historien och varit ärlig med honom till 100%.
Men känns lite som han dragit sig undan från mig sedan jag berättade om det för två veckor sen, pga han kanske tycker det känns konstigt att börja gilla en tjej som mig som är gravid med en annan. För är nästan säker på att denna killen inte är pappan för vi har haft kondom, så väldigt liten chans. 
Men oavsett är detta jobbigt, berättade för han att jag försökte ansöka om sen abort för ville inte behålla det, men det blev avslogs enligt lag. Så ja. 
Vad skulle ni tro? Att han kanske dragit sig undan från mig pga jag berättade om att jag är gravid? Eller att han tar en lång funderare hur han vill göra med mig nu. För alltid när vi varit med varann så har han sagt att han bryr sig om mig och sett ut som han är intresserad av mig för han har sagt att han vill bjuda över mig till hans nya boende förut, men inte hört nåt mer om det nu längre.. Skit jobbigt. 
Vad har ni å säga om detta? Vad tror ni denna kille tänker just nu. Om mig.?


   
Citera
Ämnesetiketter
L Y S

Jobbigt. Ledsen Om ni inte har en djupare relation är sannolikheten inte så stor att han kommer vara där för dig under graviditeten, men du vet bättre hur det känns med honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

L Y S:
Jobbigt. Ledsen Om ni inte har en djupare relation är sannolikheten inte så stor att han kommer vara där för dig under graviditeten, men du vet bättre hur det känns med honom.

Ja, sjukt jobbig sits. Ja det är det. Men vet liksom inte om han liksom blivit chockad över att jag är gravid elr nåt för att han ej hör av sig. Men har ju sagt att detta var inte ens meningen. Men annars är risken att när jag fött barnet kanske han helt plötsligt dyker upp när han märker att jag är ensamstående/singel. Han kanske tror jag blir ihop med pappan till barnet, men det kommer inte ske för han har en tjej.


   
SvaraCitera
Lillen

Så trist? Han borde vara där ge dig support och stötta dig i detta jag menar är du 100 % ärlig mot han och om han älskar dig så ska jag ge dig all support han kan. Enligt mig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lillen:
Så trist? Han borde vara där ge dig support och stötta dig i detta jag menar är du 100 % ärlig mot han och om han älskar dig så ska jag ge dig all support han kan. Enligt mig!

Grejen är den att vi inte är ihop, men jag vet att han gillar mig mer än dom vän. Det har jag märkt. För han säger att han bryr sig om mig och säger att han lyssnar på allt jag har att säga.
Märker skillnad på vänskap och något mer än så, och jag vet att han gillar mig mer än som en vän. Men risken finns att han inte vet vad han vill, liksom osäker på va han känner nu. För han känner att det känns konstigt för han inte råkar va pappan till barnet å därför drar sig undan (?)
Han kan ju fortf hälsa på mig eller jag han trots att jag har ett barn om han nu säger att han bryr sig. :/


   
SvaraCitera

har du kollat med en sån här doktor om du är gravid?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hxiley:
har du kollat med en sån här doktor om du är gravid?

Ja, det är klart 


   
SvaraCitera

imadreamer:

Ja, det är klart 

vad sa de då?


   
SvaraCitera

hxiley:
har du kollat med en sån här doktor om du är gravid?

agnesberg:

vad sa de då?

men varför tramsar ni 

TS har ju skrivit att hon fått avslag från socialstyrelsen att göra abort, det är något som händer efter vecka 21. varför undrar ni vad läkarna tycker?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agnesberg:

vad sa de då?

Om du läser texten jag skrivit och tänker med hjärnan så har du svaret!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wineing:

men varför tramsar ni 

TS har ju skrivit att hon fått avslag från socialstyrelsen att göra abort, det är något som händer efter vecka 21. varför undrar ni vad läkarna tycker?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wineing:

men varför tramsar ni 

TS har ju skrivit att hon fått avslag från socialstyrelsen att göra abort, det är något som händer efter vecka 21. varför undrar ni vad läkarna tycker?

Du har koll iallafall!


   
SvaraCitera

imadreamer:

Du har koll iallafall!

ja. hemskt ledsen att du är i situationen, hoppas det löser sig på bästa vis 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wineing:

ja. hemskt ledsen att du är i situationen, hoppas det löser sig på bästa vis 

Tack så mycket! Gläder mig att höra.


   
SvaraCitera

Ja du, vännen min. Du har ju onekligen försatt dig i en situation, eller snarare hamnat i en situation som knappast är något drömläge. Gråter

Om vi nämner de två killarna med...

k#1 = kille # 1 som satte på dig UTAN kondom
k#2 = kille # 2 som satte på dig MED kondom

Sannolikheten att bli gravid om man äter P-piller är i princip NOLL. Förutsatt att den P-pillerätande kvinnan kommer ihåg att ta sina piller dagligen. Nackdelen är att P-piller är ett osäkert skydd om hon kräks, har kraftig diarré eller glömmer att ta en tablett.

Men började du aldrig fundera över varför din mens uteblev? Fortsatte du bara att äta dina piller gladligen i FEM månader ända till du upptäckte, hoppsan, jag är på smällen och nu har v21 passerats och abort är inget alternativ???

Egentligen är väl den största frågan av juridisk ekonomisk art. Att ett DNA-test måste göras för att få fram vem som är den biologiske fadern kommer att bli ett krav. Men detta kan ju först göras EFTER födseln. Myndigheterna ogillar starkt att "fadern är okänd" utan i ditt fall är ju inte svaret nämnvärt långt borta, förutsatt att du inte har varit tillsammans med fler killar som kört utan kondom?
Den biologiske fadern kommer ju att bli tvingad enl lag att betala underhållsbidrag fram till barnet är 18 år gammalt dvs fram till år 2040 med kanske några tusenlappar i månaden och det gör ju kanske 35K kronor per år eller ca 650K kronor, dvs en dryg halvmiljon kronor, fram till barnet fyller 18 år.
Dessutom har den biologiska pappan rätt att träffa sitt barn, alt delad vårdnad, ända tills barnet fyller 18 år.

Och här skulle jag gissa på att tvivlen kommer hos k#2 att han kommer att känna sig överkörd över att din "tidigare pojkvän" kommer att att hänga i hans och ditt liv de kommande 18 åren. Men detta är inget problem du är ensam om i dagens Sverige utan det är säkert flera hundra tusen förhållande som just bygger på samma lite knepiga förhållande. SVT-serien Bonusfamiljen är väl just ett praktexempel på vad som kan uppstå för problem. Skadeglädje  Gråter

Hoppas ni kommer att lösa det på något sätt därför lösas måste det - med eller utan myndigheternas medverkan! Hjärta


   
SvaraCitera