Aviseringar
Rensa alla

Marijuana <3


Ämnesstartare

Första gången jag gick in i väggen så var det efter våldtäckten, jag orkade ingenting, struntade i allt, allt gick åt helvete, mina betyg sjönk, min pojkvän orkade inte med att jag mådde dåligt så han slängde ut mig på gatan så det tog runt 2 månader innan jag hade ett hem osv.. men det är historia, inget jag bryr mig om idag. Men jag känner igen mig lite, jag orkar inte mycket längre, känner mig isolerad och uttråkad. Jag har börjat ta till cannabis för att få det lite roligare i vardagen, det enda jag kan göra är trots allt städa och laga mat och jobba.. jag vet att Han skulle uppskatta det, han tycker om när det är fint och är jag hemma en hel dag så BORDE jag ju orka detta. Men jag gör inte det? Det finns ingen energi, ingen glädje, ingen att prata eller umgås med. Han ser jag någon timma om dagen, när han springer mellan tv rummet där jag brukar sitta och hans dator. Cannabis har blivit en flykt och något kul, jag hittar roliga grejer på internet och skrattar, myser i mig själv och har någon slags falsk lycka inombords. För lycklig som fan är jag, när jag har rökt! Eftersom jag inte har någon att prata med detta om så är jag orolig för hur framtiden kommer bli. Om jag kommer börja röka på heltid och då förmodligen sabba mitt och Hans förhållande, jag ser att han inte mår bra av det. Men och andra sidan, när ska jag få må bra? Han har fria tyglar varje dag och varje helg, festar och har kul. Vad gör jag? Jag har förvisso valt att stanna hemma, kanske pga att jag inte känner någon här omkring. Och hur lär man känna folk utan att träffa dom då? Vet inte hur jag ska göra eller vad, det är väl mitt handikapp att jag är folkskygg eller något. Detta är tredje dagen utan cannabis. Första dagen vaknade jag tidigt, vid 7 gick jag upp tog två sömntabletter, diskade, gick och la mig, vaknade runt 16 tiden och efter någon timma eller så, så kom Han hem. Dagen hade gått bra tycker jag, underligt när jag sov bort den. Dag två var jag på dåligt humör, hungrig men kunde inte äta, uttråkad och negativ, deppig och trött. Spelade gitarr i några timmar men tröttnade till och med på det, hade sex men inte ens efter det blev jag pigg. Idag har jag bara legat i sängen, i ett desperat försök testat Idosing. Ett slags ljud som ska härma en substans och göra en människa hög. Detta funkar inte, det ska tydligen göras några gånger innan. Kände mig bara konstig i huvudet och varm om kinderna och illamående. Tänkte ta sömntabletter också för att sova bort dagen igen och få känna mig lite hög men klockan är för mycket nu. Måste vara pigg till kl 15 iaf så jag kan sätta igång och se aktiv ut tills han kommer hem.
Jag tror jag har bestämt mig för att ringa och fixa röka tills ikväll, han får helt enkelt förstå mig. Orkar inte bry mig om han blir tjurig, det går över. Jag ska trots allt jobba hela helgen så då kommer jag nog inte röka. Kanske är dags för att höja dosen på Soloften, tar bara 0.25mg/dag? Känner mig nergången, ofräsch, håret slitet och står åt alla håll, äter dåligt, går upp i vikt, känner mig äcklig och fet, hängig och ful. Det här är inte jag… Jag är vacker, glad, omtänksam, påhittig, charmig, igång… vart är jag? Varför är jag inte jag? Vad är det som är fel?

Marijuana <3 it makes me feel


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Ta tag i ditt liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

no shit sherlock?!.....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

livet är för underbart ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aafan... underbart... snart kan jag ringa och fixa ;D UNDERBART! röka två hittar i bong, dra hem, stätta på musik, gå runt bäng och plocka lite, käka mat och somna som ett barn.. ryser av välbehag av bara tanken 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kvist:

Marijuana <3 it makes me feel

Att behöva något som skadar kroppen, mer eller mindre, för att må bra (för stunden) känns inte som det bästa i längden.

kvist:

Känner mig nergången, ofräsch, håret slitet och står åt alla håll, äter dåligt, går upp i vikt, känner mig äcklig och fet, hängig och ful

Som malber skrev

malber:

Ta tag i ditt liv.

Om det är så att du äter dåligt, är ofräsch för att du inte tar hand om kroppen osv så är det dags att ta tag i det så du känner dig vacker, charmig osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Börja träna så får du en del endorfiner därifrån + slipper känna dig hängig och "fet" [no-no]

Men ja cannabis är kul.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

äsch.. marijuana skadar inte värre än något annat.. och det är väl klart att jag VILL vara allt det där som jag brukar och vill orka ta tag i saker och ting. Men när man inte orkar? När inte energin finns?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Isotop:

Börja träna så får du en del endorfiner därifrån + slipper känna dig hängig och "fet"

true shit men ja... näe...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kvist:

äsch.. marijuana skadar inte värre än något annat.. och det är väl klart att jag VILL vara allt det där som jag brukar och vill orka ta tag i saker och ting. Men när man inte orkar? När inte energin finns?

Då röker man en fet. [cool]

kvist:

true shit men ja... näe...

Du kommer få mycket mer energi och må mycket bättre både psykiskt och fysiskt, men aa det är ju lite jobbigt så skit i det och ruttna bort istället. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kvist:

Men när man inte orkar? När inte energin finns?

Om du äter helt åt skogen fel. Om du röker på flera gånger i veckan. Om du bara sitter hemma och degar, så är det inte konstigt att du inte orkar.

Det minsta du kan göra är att gå ut och ta kortare promenader till att börja med.

PS Markera text till den personen du vill citera och tryck på CITERA på nedre höger del av den personens ruta för att citera hit personen du skriver till DS


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

du äter helt åt skogen fel. O

skulle snarare sätta mina pengar på depression.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Isotop:

Då röker man en fet.

Ja precis men pojkvännen far illa av det för han röker inte. De andra som röker är bara massa grabbar och de lanar ju bara. jag är någon slags misslyckad bäng husmor som inte gör sina uppgifter... men men.. efter jag fixat lite så kan jag belöna mig själv med några feta 😀 känns bra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Det minsta du kan göra är att gå ut och ta kortare promenader till att börja med

ja det är bra skit.. gillar ju att gå när jag väl gör det =) grejen är bara att den energin som går åt att resa på röven för att gå en sväng är enorm. Däckad hela kvällen efter att gått ner till affären och det är tvärsöver huset bara :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

skulle snarare sätta mina pengar på depression.

jo men äter antidepressiva sedan ca 2 månader tillbaka. dom gör bra nytta om jag kombinerar med cannabis


   
SvaraCitera