Aviseringar
Rensa alla

Mario blev Sverigedemokrat


Ämnesstartare

Mario bor i ett av Malmös mest mångkulturella kvarter och har själv invandrarbakgrund. Mario har bestämt sig, den här gången tänker han inte rösta på Moderaterna för han har blivit Sverigedemokrat. Först tänkte han att det var jobbigt att säga till sina vänner ifrån Mellanöstern att han gått över till Sverigedemokraterna men efter att han pratat med dom om det så förstår dom det.

Film: http://www.svt.se/nyheter/val2014/sd-vill-bli-na-nya-valjargrupper

Diskussion: Vad tycker ni om invandrare som röstar på SD? Känner du någon själv?


   
Citera

nästan det enda positiva med sverigedemokraterna är att med deras invandringspolitik så kommer nästan inga religiösa människor hit, och dom som väl kommer hit får inget fritt spelrum snarare tvärtom. Det i sig skulle för mig vara en anledning att rösta på SD. 

Ser hellre att sverige går under än att det blir ett mer religiöst land. Då får man för fan skämmas för landet. är stolt över att det är ateistiskt, det visar att svenskar i allmänhet är intelligenta och välutbildade. För det finns en direkt korrelation mellan utbildning och religiositet och annat vidkepligt nonsens.


   
SvaraCitera

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5730831

7.3% av männen i gruppen utrikesfödda stöder SD. Att fler invandrare stödjer SD är naturligtvis inte konstigt. Många invandrare bor i mångkulturella områden med hög kriminalitet och ser därför vad hög invandring gör med ett samhälle. Många kristna invandrare är också medvetna om problematiken med Islam. Många har flytt från muslimska länder på grund av förtryck och är naturligtvis därför oroliga för utvecklingen i Sverige. 


   
SvaraCitera
Yaren

NiklasW:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5730831

7.3% av männen i gruppen utrikesfödda stöder SD. Att fler invandrare stödjer SD är naturligtvis inte konstigt. Många invandrare bor i mångkulturella områden med hög kriminalitet och ser därför vad hög invandring gör med ett samhälle. Många kristna invandrare är också medvetna om problematiken med Islam. Många har flytt från muslimska länder på grund av förtryck och är naturligtvis därför oroliga för utvecklingen i Sverige. 

Men det handlar inte om att islam är en förtryckande religion, det handlar om att en majoritet förtrycker en minoritet, lite som du gör nu. 


   
SvaraCitera

Tycker ungefär samma sak som jag tycker om kvinnliga republikaner.


   
SvaraCitera

jag känner invandrare som sympatiserar med SD, vet inte vad de röstar. 


   
SvaraCitera

Många känner hotet, därför röstar dom på SD. Hotet är religionen. I england går extremister runt sk ''sharia patrols''.  I USA finns det galna kristna.

Det borde finnas lagar som kan se till att sådana galningar kan kastas ut från landet. Detsamma gäller med ''svenska'' terrorister. Dom förtjänar ens att begravas i sverige, och ännu mindre förtjänar dom någon rättighet. 


   
SvaraCitera

Yaren: lite som du gör nu.

nej


   
SvaraCitera

S3ON:
jag känner invandrare som sympatiserar med SD, vet inte vad de röstar. 

Hur menar du att de sympatiserar med SD men inte röstar på dem?


   
SvaraCitera

NiklasW:

Hur menar du att de sympatiserar med SD men inte röstar på dem?

JAG VET INTE VAD DE RÖSTAR SKREV JAG. Men i diskussioner med dem har det ibland framkommit att de håller med SD om mkt.


   
SvaraCitera

NiklasW:

Hur menar du att de sympatiserar med SD men inte röstar på dem?

JAG VET INTE VAD DE RÖSTAR SKREV JAG. Men i diskussioner med dem har det ibland framkommit att de håller med SD om mkt.


   
SvaraCitera

en kan ju bara gissa att de röstar blågult 


   
SvaraCitera

S3ON:

JAG VET INTE VAD DE RÖSTAR SKREV JAG. Men i diskussioner med dem har det ibland framkommit att de håller med SD om mkt.

Jaha. Hur ser du på det då? 


   
SvaraCitera

NiklasW:
Jaha. Hur ser du på det då? 

Tkr det är patetiskt såklart. 


   
SvaraCitera

S3ON:

Tkr det är patetiskt såklart. 

Är de främlingsfientliga i dina ögon eller?


   
SvaraCitera