Aviseringar
Rensa alla

Mario blev Sverigedemokrat



Sheriffen: Diskussion: Vad tycker ni om invandrare som röstar på SD? Känner du någon själv?

Känner någon, med utrikes födda föräldrar, som uttalat stödjer SD men jag vet inte om vederbörande tänker sig rösta på SD. Jag har även stött på ett några på fester med utrikes födda föräldrar som argumenterat för SD. Min personliga uppfattning är att detta är personer som inte har alla hönsen hemma. Bakgrunden till detta kräver en mer omfattande beskrivning men kortfattat så har jag inte haft några djupare intellektuella diskussioner med dessa personer.

Patrick: Hotet är religionen. I england går extremister runt sk ''sharia patrols''.  I USA finns det galna kristna.

Det borde finnas lagar som kan se till att sådana galningar kan kastas ut från landet. Detsamma gäller med ''svenska'' terrorister. Dom förtjänar ens att begravas i sverige, och ännu mindre förtjänar dom någon rättighet. 

Vad gäller fundamentalister och terrorister är fördelen att så länge de är i Sverige så är det lättare för säkerhetspolisen och andra myndigheter att hålla koll på dem i fall de skulle utgöra ett hot mot Sverige på något sätt.

Sen är frågan vart man ska skicka dessa personer om man ska utvisa dem, man måste fråga sig vad konsekvenserna blir av att skicka potentiellt farliga personer till exempelvis ett fattigt och outvecklat land, är det konstruktivt för vederbörande land och Sverige både nu och i längden.


   
SvaraCitera

NiklasW:

Är de främlingsfientliga i dina ögon eller?

Ja, det också. Men tänker mest att de är EU-fientliga.  


   
SvaraCitera

o gustav blev centerpartist alla e nöjda 

 


   
SvaraCitera

S3ON:

Ja, det också. Men tänker mest att de är EU-fientliga.  

Haha okej..


   
SvaraCitera

Påminner mig om:

En invandrare fullkomligt kör över den oerhört okunnige och politiskt korrekta programledaren Täppas.


   
SvaraCitera
time
 time

Tycker framförallt att det är tråkigt att män och kvinnor med invandrarbakgrund används av Sverigedemokrater som maskotar för att visa hur toleranta de är. 


   
SvaraCitera

time:
Tycker framförallt att det är tråkigt att män och kvinnor med invandrarbakgrund används av Sverigedemokrater som maskotar för att visa hur toleranta de är. 

Låter som att du menar att män och kvinnor med invandrarbakgrund är oförmögna att tänka själva och därmed bara "används som maskotar". Sådana argument hör man inte när man talar om inrikesfödda som stödjer SD. Luktar lite invandrarfientligt här..


   
SvaraCitera

Dumhuvuden finns uppenbarligen bland invandrare också.


   
SvaraCitera

Zodd:
Dumhuvuden finns uppenbarligen bland invandrare också.

Self-haters kallas dom.


   
SvaraCitera

Mario Mario Mario 


   
SvaraCitera
time
 time

NiklasW: Låter som att du menar att män och kvinnor med invandrarbakgrund är oförmögna att tänka själva och därmed bara "används som maskotar".

Om jag nu verkligen behöver omfrasera mig så även du förstår:

time: Tycker framförallt att det är tråkigt att män och kvinnor som gjort ett fritt val och valt SD trots sin invandrarbakgrund, används av Sverigedemokrater som maskotar för att visa hur toleranta de är.

Ingenstans i texten skriver jag att invandrare inte är kapabla att tänka själva. Den slutsatsen kom du fram till. 


   
SvaraCitera

time:

Den slutsatsen kom du fram till. 

Du verkar ha en mycket fördomsfull och cynisk bild. Är invandrare aktiva inom SD så är det bara för att partiet vill ha de som maskotar. Tråkigt.


   
SvaraCitera
time
 time

NiklasW:

Du verkar ha en mycket fördomsfull och cynisk bild. Är invandrare aktiva inom SD så är det bara för att partiet vill ha de som maskotar. Tråkigt.

Jag blir allvarligt oroad över din läsförståelse ibland. Måste jag upprepa mig en tredje gång? Talar jag inte ditt modersmål tydligt nog för dig?


   
SvaraCitera

time: Talar jag inte ditt modersmål tydligt nog för dig?

Testa på finska så kanske det sätter sig.

Nej men tror att ditt första inlägg var ganska tydligt:

time: tråkigt att män och kvinnor med invandrarbakgrund används av Sverigedemokrater som maskotar för att visa hur toleranta de är


   
SvaraCitera
time
 time

NiklasW: Nej men tror att ditt första inlägg var ganska tydligt:

Ja, jag tyckte också det var ganska tydligt. Tycker inte du att det är märkligt att du får ut att jag säger att invandrare inte kan rösta frivilligt på SD ur vad jag sa? Jag beskyller inte den som röstar, jag beskyller SD för hur de använder rösten. 


   
SvaraCitera