Aviseringar
Rensa alla

Marknadsföra sig själv eller sin produkt på nätet genom att posta bilder på lättklädda damer?


Ämnesstartare

Det bör vara enklast rent rationellt med tanke på att efterfrågan är jävligt hög.

Hur fel skulle du säga att det är på en skala? Skulle du någonsin förlåta någon som utnyttjade okända kvinnor på det viset? 


   
Citera
Ämnesstartare

är inte det vad de flesta tjejer i 17-års åldern gör?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinkompis:
är inte det vad de flesta tjejer i 17-års åldern gör?

Postar de bilder på andra okända tjejer?  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Postar de bilder på andra okända tjejer?  

på sig själva


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinkompis:

på sig själva

Men det är ju långt ifrån samma sak. De tar besluten över sin egen kropp. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och de som är modeller för de lättklädda bilderna tar beslutet att deras kroppar skall användas som marknadsföring?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Men det är ju långt ifrån samma sak. De tar besluten över sin egen kropp. 

modeller tar egna beslut också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman: Och de som är modeller för de lättklädda bilderna tar beslutet att deras kroppar skall användas som marknadsföring?

Behöver det röra sig om professionella modeller? Jag kanske tänker mer på alla bilder som huserar i amatörnätverk missnöjda män har laddat upp på sina ex i syfte att hämnas eller bara visa upp sina "ägor" eller hur de kan tänkas resonera. Dessa kvinnor har knappast valt det menar jag. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dessutom kan det röra sig om kvinnor som gärna frivilligt visar upp sig men för en begränsad publik på ett litet forum eller dylikt. Skall hon skylla sig själv då för att hon inte visste bättre om bilderna sprids?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Jag kanske tänker mer på alla bilder som huserar i amatörnätverk missnöjda män har laddat upp på sina ex i syfte att hämnas eller bara visa upp sina "ägor" eller hur de kan tänkas resonera. Dessa kvinnor har knappast valt det menar jag.

vad får dig att tro att du får göra så? upphovsrätt etc?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Behöver det röra sig om professionella modeller? Jag kanske tänker mer på alla bilder som huserar i amatörnätverk missnöjda män har laddat upp på sina ex i syfte att hämnas eller bara visa upp sina "ägor" eller hur de kan tänkas resonera. Dessa kvinnor har knappast valt det menar jag. 

aldrig sett något sånt :S

men nej, det är inte okej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

subhuman girl:

vad får dig att tro att du får göra så? upphovsrätt etc?

Vad får dig att tro att jag tror mig veta att jag får det? Eller att jag skulle göra det? Frågan lyder hur allvarligt ni anser det vara på en skala och hur vida ni kan förlåta en sådan handling eller ej (tänker mig e något som drabbar er egen kropp)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinkompis: men nej, det är inte okej

 

S3ON: Hur fel skulle du säga att det är på en skala? Skulle du någonsin förlåta någon som utnyttjade okända kvinnor på det viset?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: S3ON: Hur fel skulle du säga att det är på en skala? Skulle du någonsin förlåta någon som utnyttjade okända kvinnor på det viset?

hur långt är ett snöre?


   
SvaraCitera
Exner

#Detärok


   
SvaraCitera