Aviseringar
Rensa alla

Marknadsundersökning


Ämnesstartare

Tjo, vi försöker slippa lägga tid och energi på att gå runt på stan och göra marknadsundersökning till ett skolarbete. Så om några orkar kopiera texten och fylla i svar så är det uppskattat [bigcheers]

orkar man inte utveckla något så räcker det bra att fylla i de "simpla" frågorna så vi får lite statistik ^^

hade lite fina skisser och sånt.. men det har jag inte på datorn atm :<

Idee: en plastkaraff med 2 behållare för olika vätskor, och typ "knappar" för att kunna hälla med en vätska i taget.. typ mjölk eller vatten. (eller sprit/öl [blush])

----------------------------------------------------------------

Marknadsundersökning – vattenkaraff

1. Vad tycker du om vår idé?

Mycket dålig Dålig Bra Mycket bra

2. Vad skulle du kunna tänka dig betala?

Svar:

3. Skulle du själv kunna tänka dig köpa produkten?

Nej Kanske Ja

4. Har du några tankar om designen? Färger?

Svar:

5. Har du något andra tankar om produkten?

Skriv vad du vill:


   
Citera

Marknadsundersökning – vattenkaraff

1. Vad tycker du om vår idé?

Mycket dålig Dålig Bra Mycket bra

2. Vad skulle du kunna tänka dig betala?

Svar: 150 max

3. Skulle du själv kunna tänka dig köpa produkten?

Nej Kanske Ja

4. Har du några tankar om designen? Färger?

Svar: neutrala färger som inte sticker ut

5. Har du något andra tankar om produkten?

Skriv vad du vill: smidiga handtag oh lätt påfyllning. plus att den skall hålla. inget slit i släng


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marknadsundersökning – vattenkaraff

1. Vad tycker du om vår idé?

Människan söker ofta enkla utvägar så jag tror att någon skulle köpa den. Jag tror däremot att det skulle vara bättre om den anpassades på så sätt att den kan innehålla till exempel te/mjölk, saft/vatten och liknande vätskor som faktiskt kan användas samtidigt och tillsammans. Det är ju inte ofta man frågar efter lite sprit att blanda i ölen till exempel. [crazy]

I stort tycker jag dock det är en dålig ide. [n]

2. Vad skulle du kunna tänka dig betala?

Jag skulle inte kunna tänka mig betala något för en sådan sak. En person som däremot skulle kunna tänka sig att köpa en sådan plastkanna skulle nog som högst betala 50 kronor. Om ni gör om den för att den ska även ska kunna hålla varmvatten skulle ni dock kunna ta mer betalt.

3. Skulle du själv kunna tänka dig köpa produkten?

Nej. Den tycks alldeles för onödig för min del.

4. Har du några tankar om designen?

Själv föredrar jag andra material än plast, och skulle bland annat inte köpa kannan av denna orsak. Människor i stort har dock inget emot plast.

5. Har du något andra tankar om produkten?

Ska ni bara göra den i plast eller ska den även kunna hålla värme och kyla som en termos? Då krävs lite mer avancerade material än plast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tackar hjärligt för svaren, bumpar för fler svar [party]

Kommer nog hålla oss till plast även om andra material kanske har sina fördelar, det där med öl och sprit vad mest ett skämt egentligen.. men låt oss säga sprit och valfri blanddryck [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bump [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vadå? En dubbelflaska? Lät som en ypperligt dålig idé tbh [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera