Aviseringar
Rensa alla

Marvel Vs. DC


Trocadero:

Jag är medveten om Hulks styrkor (och svagheter) men det ändrar inte det faktum att Spider-Man faktiskt knockat honom.För att citera wikipedia:"Knocked unconscious by Spider-Man throwing a truck at him, as relayed by an audience of drunks."

Jepp, men jag sa att han kan göra det, inte att han har gjort det.


   
SvaraCitera

Mi luv nördtrådar. [bigcheers]


   
SvaraCitera

Homunculi:

Jepp, men jag sa att han kan göra det, inte att han har gjort det.

jag har aldrig påstått annat heller. [smile]

Rivethead:

Mi luv nördtrådar. [bigcheers]

Testa att skriva i dem. Det brukar vara mycket mer tillfredställande.


   
SvaraCitera

Trocadero:

Testa att skriva i dem. Det brukar vara mycket mer tillfredställande.

Du kan inte förneka att detta är en nördtråd?


   
SvaraCitera

Rivethead:

Du kan inte förneka att detta är en nördtråd?

Nörd och nörd, det blir vad man gör den till. Alla trådar är ju på sätt och vis nördtrådar när de spcifierar sig på en viss typ av ämnen. Men visst, serietidningsnördarna (även jag själv) hänger här. Jag ser det dock som något positivt.


   
SvaraCitera

Trocadero:

Jag ser det dock som något positivt.

Ja det behöver definitivt inte innebära något negativt. Men serietidningar har tilldelats en nördstämpel så det är väl inte så konstigt att den uppfattas som lite nördig. [wink]


   
SvaraCitera

Rivethead:

Men serietidningar har tilldelats en nördstämpel så det är väl inte så konstigt att den uppfattas som lite nördig. [wink]

Egentligen kan exakt vad som helst vara nördigt, om man går efter den rätta defintionen av nörd. En nörd är helt enkelt någon som är väldigt insatt i något spesifikt ämne. Fotbollsnörd är alltså någon som gillar fotboll extremt mycket.


   
SvaraCitera

Trocadero:

En nörd är helt enkelt någon som är väldigt insatt i något spesifikt ämne.

Självklart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Här kommer lite:

Thor vs Hercules

Captain America vs Batman

Daredevil vs Spiderman

Odin vs Zeus

Quicksilver vs Flash

Black Bolt(underskatta inte BlackBolt) vs Superman


   
SvaraCitera

Stålmannen som har gått ihop med carnage symbioten emot allt och alla[badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trocadero:

Knappast. Du har förmodligen sett för mycket på Batman: The Animated Series.
Jokern porträtteras helt annorlunda i serietidningarna. Läs The Dark Knight av frank Miller.

va? berätta! jag visste inget om detta. vadå är jokern duktig(på något sätt) trots allt? 😛


   
SvaraCitera

sn1per:

va? berätta! jag visste inget om detta. vadå är jokern duktig(på något sätt) trots allt? 😛

Ja, man blir ju inte Batmans ärkefiende för ingenting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trocadero:

Ja, man blir ju inte Batmans ärkefiende för ingenting.

meh han är ju kass :P. han förlorar alltid o han är batmans ärkefiende för att rättsystemet i gotham inte fungerar så han kommer ut ca 10 minuter efter att han blivit insydd :P.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sn1per:

meh han är ju kass :P. han förlorar alltid o han är batmans ärkefiende för att rättsystemet i gotham inte fungerar så han kommer ut ca 10 minuter efter att han blivit insydd :P.

Liksom i alla andra serier, förutom de senaste Avengers.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

På fråga a) svarar vi Mamma Scans Kötbullar och på fråga /b/ svarar vi Benke Bräda! [party]


   
SvaraCitera