Aviseringar
Rensa alla

Mascara för schänsliga


Ämnesstartare

Jag använder inte mascara sådär fasligt ofta, så mina mascaror kan mycket väl hinna torka ut och därför orsaka problem för mig, men även när de är nya kan jag känna att det kliar vid franskanten och runt ögonen. Vet ni vilka mascaror som är bra när man uppenbarligen är känslig? Finns någon hypoallergen från lancome, men den verkar vara hiskeligt dyr, så den undviker jag helst. Är apotekets bra? Nu kanske ni säger ja och inte har känsliga ögon. Men ja.

xoxo isola

Image


   
Citera
Ämnesetiketter

Att färga fransarna mörka är ett alternativ om det främst är färgen du är ute efter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Att färga fransarna mörka är ett alternativ om det främst är färgen du är ute efter.

Det brukar jag göra, men vill ha den där kladdiga spänsten också. Visserligen går det att böja upp dem och sedan ta på något vaselinliknande, men det blir inte samma sak tycker jag. [sad]


   
SvaraCitera

har hört att Clinique ska vara bra om man är känslig

har köpt en eyeliner av dem och det är nog den bästa eyeliner jag haft


   
SvaraCitera
Paseo

jepps säger som japan. clinique tycker jag gör sig överdrivet dyra men produkterna gör verkligen sitt jobb o håller vad de lovar.

själv är jag inte känslig men har en kompis som är askänslig mot det mesta smink, hon kan iaf använda clinique.


   
SvaraCitera
sincan

HAHAHAAH bögig tråd[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sincan:

HAHAHAAH bögig tråd[tard]

Måste få släppa fram min bögiga sida ibland. Kan snacka tuttar och bärs sedan.

Paseo:

älv är jag inte känslig men har en kompis som är askänslig mot det mesta smink, hon kan iaf använda clinique.

Blivande_japan:

har hört att Clinique ska vara bra om man är känslig

har köpt en eyeliner av dem och det är nog den bästa eyeliner jag haft

tack! får testa


   
SvaraCitera
sincan

isola:

Måste få släppa fram min bögiga sida ibland. Kan snacka tuttar och bärs sedan.

puh


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Är apotekets bra?

Jag har också känsliga ögon. Använder en från apoteket som heter "nouba" mascara triplo volume. En svart, rund förpackning. Borsten är dock lite tjock. Men den funkar bra för mig [smile]

Ögon i en plåthink:

Att färga fransarna mörka är ett alternativ om det främst är färgen du är ute efter.

isola:

Det brukar jag göra

Trodde inte man kunde färga fransarna om man hade känsliga ögon [cute] Har velat göra det hur länge som helst!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bl0cket:

Trodde inte man kunde färga fransarna om man hade känsliga ögon [cute] Har velat göra det hur länge som helst!

Jodå, om man smörjer in dem med någonting fett efter. Och inte får någonting på huden. Du målar alltså på det som med vanlig mascara några milimeter från franskanten.
Ska kolla upp nouba!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Jodå, om man smörjer in dem med någonting fett efter. Och inte får någonting på huden. Du målar alltså på det som med vanlig mascara några milimeter från franskanten.
Ska kolla upp nouba!

Aha, du färgar dina själv alltså, vad köper du för märke då? Och vad för fettigt smörjer du in med efteråt?
Berätta sen hur den var, om du väljer att prova [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bl0cket:

Aha, du färgar dina själv alltså, vad köper du för märke då? Och vad för fettigt smörjer du in med efteråt?
Berätta sen hur den var, om du väljer att prova [y]

Ja det är samma ingredienser så jag känner att jag har större kontroll om jah gör det själv, det är mycket mycket billigare också. Använder H&Ms depend. Brukar smörja med någon fet kräm efteråt bara. Var jättenoga med att inte få någonting på huden!


   
SvaraCitera