Aviseringar
Rensa alla

mascara och eyeliner


Rosa
 Rosa
Ämnesstartare

Vad gör jag för fel? när jag använder eyeliner så hamnar den efter någon timma under ögonen ut-smetat om ni förtår. Använder inte blöt eyeliner kanske har ngt med det att göra men bör inte vara ngt problem med penna väll? :O
Likadant med mascaran, det sitter såklart kvar på fransarna men blir "svart" under ögonen efter en timma.
Har resulterat i att jag slutat använda dem helt. Hjälp [cry]


   
Citera
Ämnesetiketter

Händer många tydligen men ej haft det problemet om jag inte sovit i det (PEPPAR PEPPAR)
en kompis köpte snordyrt smink för att hon ville slippa detta. tjejen på åhlens sa att det skulle funka.


   
SvaraCitera

Gnuggar du ögonen, eller vadå?
Är det vattenfast ska det ju inte flytta på sig, alls?


   
SvaraCitera

eyeliner är begreppet för vätskebaserad, eller gel.
kajal är det du menar

och det blir så pga att ögot blir fuktigt, du måste "setta" områden kring med skugga eller puder.
och jag skulle tro att det är kajalen som blir under ögat, eller så använder du ej vattenfast


   
SvaraCitera
Rosa
 Rosa
Ämnesstartare

isola:

Händer många tydligen

Där ser man 😛

ajyprah:

Gnuggar du ögonen, eller vadå?

nej haha.

mopsen:

använder du ej vattenfast

Okej har inte vattenfast kanske något att satsa på nästa gång [crazy] Är det mkt svårare att tvätta av? [rolleyes]


   
SvaraCitera

Rosa:

Okej har inte vattenfast kanske något att satsa på nästa gång Är det mkt svårare att tvätta av?

vet ej vad "mkt" betyder. men det är inte så stor skillnad, även om det finns en. beror på produkt och märke.


   
SvaraCitera

som mopsen skrev, det blir så när ögona blir fuktiga, jag har samma problem. Vattenfast smink och en bra primer brukar hjälpa dock


   
SvaraCitera

har du eyelinern under ögat eller? annars förstår jag inte hur det kan smetas ut. lyssna på mopsens råd, det låter vettigt och bra.

isadora fine liner eye stylo är bra och lätt att använda
jag tycker isadora är ett bra märke och det har aldrig smetats ut för mig. varken kajal eller eyeliner


   
SvaraCitera