Aviseringar
Rensa alla

Mascara problem


Ämnesstartare

Är det bara på mig som mascarna trillar ner under ögonen efter några timmar? Förstår inte varför. Måste liksom gå och ta bort det och dra på nytt minst 2 gånger om dagen om jag vill att det ska vara snyggt. Vem vill gå runt med svart klet runt ögonen? Jag gör liksom inget speciellt, pillar inte på det eller något. Sen beror det ju på vad jag gör. Om någon kastar en kudde i mitt fejs ligger jag tex riktigt illa till.. Är det bara så för mig? Haha det verkar så. Någon som har något tips?


   
Citera

itstimetorun:

Förstår inte varför.

det är för att man blinkar
duh

itstimetorun:

Någon som har något tips?

jag brukar ta bort det med fingrarna
lägger ett finger tät intill och trycker pp det lr drar lite till sidorna
är borta då


   
SvaraCitera

Är väl bara att inte dra på skiten från början.


   
SvaraCitera

Det beror på din mascara. Köp en annan.


   
SvaraCitera

Amsle:

Det beror på din mascara.

nej
det är färg och huden absorberar inte färg


   
SvaraCitera

Karbunkel:

nej
det är färg och huden absorberar inte färg

Jag hade förut en mascara där jag lade märke till att det åkte ned mascara under ögonfransarna. Jag bytte mascara, vilket resulterade i att detta upphörde. Slutsats: det beror på mascaran.


   
SvaraCitera

har haft tre olika mascaror och ingen har gjort så vad jag kan minnas, om man bortser från att jag brukar dra bort färgen med fingrarna.

...Och om inte lägger på ofantliga lager.


   
SvaraCitera

Amsle:

Slutsats: det beror på mascaran.

asså lite men om lägger på många lager så ökar risken för sot under ögonen
det är ganska uppenbart att färgen kommer under ögonen... sen om man har jättelite och mascaran är väldigt kletig så minskar väl risken men risken existerar fortfarande, vilken mascara du än har.


   
SvaraCitera
kachin

hmm låter som din mascara ej är av bästa kvalité [no-no][no-no][no-no]
nä men testa någon annan?
jag brukar "dra" av lite mascara från borsten innan jag tar på den för att det inte ska bli för kletigt. sen kan man ju "blinka av" lite på ett finger så får man ännu mindre på själva fransarna [crazy]


   
SvaraCitera

Karbunkel:

risken existerar fortfarande, vilket mascara du än har.

Jag får inte det oavsett mängden mascara.


   
SvaraCitera

en mascara ska inte användas längre än tre månader pga. att den kommer i kontakt med ögonen, och där samlas jättemycket bakterier på borsten. därför ska man framförallt inte låna ut till andra.

men det låter som du har en snustorr borste, och inte av någon bra kvalité. lägg en femtiolapp extra så ordnar det nog sig.
dra två tunna lager, sen zickzacka lite med borsten. det borde räcka. det ska inte klumpa sig. då faller det också av lätt.


   
SvaraCitera

Fast sedan tenderar jag att peta mig på ögonen, vilket resulterar i att jag får mascara i hela ansiktet. TS kanske omedvetet petar.


   
SvaraCitera

amused:

en mascara ska inte användas längre än tre månader

;s


   
SvaraCitera

Amsle:

;s

vet inte hur ofta du använder din. men de tar ju slut på ungefär den tiden också, eller åtminstone är inte lika bra som i början - så det låter ganska logiskt för mig.

men ja, de ska inte användas allt för länge pga bakterierisker 🙂


   
SvaraCitera

så hade jag med förut, då använde sån där mascara som man först tog nån vit mascara och sen i andra änden svart. Det satt jätte bra [smile]


   
SvaraCitera