Aviseringar
Rensa alla

Mascara problem


amused:

en mascara ska inte användas längre än tre månader pga. att den kommer i kontakt med ögonen, och där samlas jättemycket bakterier på borsten. därför ska man framförallt inte låna ut till andra.

ok vad har det med saken att göra?

amused:

och inte av någon bra kvalité

asså omg
det har inte med saken att göra
det kommer ju inte under ögonen direkt när man tar på det
det smular/rinner ner under dagen ffs.

amused:

det ska inte klumpa sig.

det är, på många ställen, en trend att ha klumpiga fransar

Amsle:

Jag får inte det oavsett mängden mascara.

om din torkar för snabbt så faller det av lite ändå, är det fuktig så är det Väldigt självklart att den färgar av sig under ögonen då du blinkar flera gånger under dagen
så jag tkr att det är ganska omöjligt att din fungerar på så sätt[crazy]


   
SvaraCitera

dead battery:

då använde sån där mascara som man först tog nån vit mascara och sen i andra änden svart. Det

lidl mascara??
jag har också en sån
men den kladdade ändå


   
SvaraCitera

amused:

vet inte hur ofta du använder din. men de tar ju slut på ungefär den tiden också, eller åtminstone är inte lika bra som i början - så det låter ganska logiskt för mig.

Jag har haft den sedan ~november. Vad kan hända ifall man har den längre?


   
SvaraCitera

Karbunkel:

är det fuktig så är det Väldigt självklart att den färgar av sig under ögonen då du blinkar flera gånger under dagen
så jag tkr att det är ganska omöjligt att din fungerar på så sät

Ja, men inte annars. Varför skulle det komma när man blinkar? Det kommer i alla fall inte i såpass stor mängd som TS beskriver.


   
SvaraCitera

Karbunkel:

ok vad har det med saken att göra?

att hon kanske har en för gammal mascara?!?!?!

Karbunkel:

asså omg
det har inte med saken att göra
det kommer ju inte under ögonen direkt när man tar på det

eh. nej. har jag sagt det? vet inte hur du, som kille, tar på din mascara. men om det är en dålig mascara, som är TORR, så faller den lätt av under dagen ju?

Karbunkel:

det är, på många ställen, en trend att ha klumpiga fransar

jo, visst. dessiw, kissie, pissie, paow och naow och alla. men de kan inte sminka sig heller så 🙂

väldigt kul att du som kille lägger dig i denna fråga. och om du mot förmodan är tjej, så my bad. men du har inte rätt i det du säger.


   
SvaraCitera

Karbunkel:

lidl mascara??
jag har också en sån
men den kladdade ändå

kommer inte ihåg vad den hette, men det var iaf vit och guldig


   
SvaraCitera

Amsle:

Jag har haft den sedan ~november. Vad kan hända ifall man har den längre?

den torkar väl bara, i guess. och är inte lika bra som när du köpte den. jag byter mina med jämna mellanrum iaf. mest för jag är nojig för att få ögoninflammation osv. lite överdrivet kanske, men det betyder ju inte att samtliga måste göra det x)
var bara noga med att inte låna ut den till andra så 🙂


   
SvaraCitera

amused:

den torkar väl bara, i guess. och är inte lika bra som när du köpte den. jag byter mina med jämna mellanrum iaf. mest för jag är nojig för att få ögoninflammation osv. lite överdrivet kanske, men det betyder ju inte att samtliga måste göra det x)
var bara noga med att inte låna ut den till andra så

Ok, tack[smile]


   
SvaraCitera

amused:

att hon kanske har en för gammal mascara?!?!?!

en mascara ska inte användas längre än tre månader pga. att den kommer i kontakt med ögonen, och där samlas jättemycket bakterier på borsten. därför ska man framförallt inte låna ut till andra.
där skrev du om bakterier
det har väl inget med torrhet att göra?

amused:

som kille

allt man läser på internet är inte sant
jag är inte kille[tired]
och om jag skulle vara det kanske jag var homo?[tired]

amused:

som är TORR, så faller den lätt av under dagen ju?

ja, men mascaran håller sig inte fuktig 24/7[rolleyes]

amused:

jo, visst. dessiw, kissie, pissie, paow och naow och alla. men de kan inte sminka sig heller så 🙂

spelar ingen roll vem det är, huvudsaken är att det är så

amused:

men du har inte rätt i det du säger.

jo[smile]


   
SvaraCitera

haha. du är kass 🙂


   
SvaraCitera

Brukar bara ha "problem" med fallande mascara om den är för gammal.


   
SvaraCitera

mascaraen min fra loeral drysset ned under øynene slik at jeg ble helt sort under øynene [blush]
den eneste mascaraen jeg har brukt som ikke gjør dette er en jeg handlet på www.cosmopharma.no/no58759
merket er andrea milano, italiensk. den er kjempegod [bigsmile]


   
SvaraCitera

byt mascara, din nuvarande är undermålig.


   
SvaraCitera

samt: ögontusch > mascara.

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har självklart testat flera olika mascaror. Inte så att jag började använda mascara förra månanden och bara köpte någon på måfå xD Trodde också att det berodde på mascaran i början. Köper alltid olika mascaror varje gång jag byter eftersom jag fortfarande försöker inbilla mig att det är mascarans fel, men efter ett antal år tror jag faktiskt inte att det beror på mascaran längre.. Och nej den är inte för gammal, det var inte mina förra heller. Köpte min senaste i mars =)


   
SvaraCitera