Aviseringar
Rensa alla

Maskerad - Något i svart?


Ämnesstartare

Image

Image

Image

Image

[blush]


   
Citera

Blir arg när folk maskerar sig och slår sönder skit bara för att verka coola...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Blir arg när folk maskerar sig och slår sönder skit bara för att verka coola...

Blir arg när folk låter bli bara för att verka ofarliga.


   
SvaraCitera

Animal Liberation:

Blir arg när folk låter bli bara för att verka ofarliga.

Blir arg när folk är så jävla dumma och naiva att de tror att de kommer någon vart genom att vara hotfulla, och sedan klaga på polisiärt övervåld när något fucktard blir nedslaget efter att de själva kastat en sten i huvudet på en trebarnspappa som bara gör sitt jobb.

I grund och botten är det fan bara underhållning för sådant folk. Om man verkligen vill ha en skillnad gör man det helhjärtat och med hänsyn till sina medmänniskor. Om man hade kastat sten på folk och pajjat saker i Egypten hade man fan aldrig blivit fria.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

bara gör sitt jobb

Det är väl själva problemet att dessa "trebarnspappor" gör sitt jobb.


   
SvaraCitera

Militanta grupper brukar sällan uppnå sina mål. Jag själv tillhör den marxistiska vänsterrörelsen men jag tar däremot avstånd från samtliga våldsbejakande och destruktiva handlingar. Maximal framgång oavsett vad det är man står bakom uppnås bäst genom fredliga auktioner. Annars så ses man bara som en grupp galna huliganer och då får man definitivt inga sympatier bortsett från de i de egna leden. Vilken organisation tillhör du? För jag antar att du är djurrättsaktivist ganska uppenbarligen. Jag har i varje fall deltagit i en minkfarms-demonstration tillsammans med djurrättsalliansen. (jag själv tillhörande ung vänster och sympatiserar med de fredliga djurrättsrörelserna.)


   
SvaraCitera

Animal Liberation:

Det är väl själva problemet att dessa "trebarnspappor" gör sitt jobb.

Då kan du rösta emot ett auktoritärt samhälle nästa val, att ta till våld är inget annat än en schymmf mot demokratin och folks rätt att ha sina åsikter.

Dessutom förklarar du fortfarande inte vad våld gör bättre än ickevåld.


   
SvaraCitera

Vackert!


   
SvaraCitera

Mattias94:

ung vänster

Jag var medlem.

Jag fick deras tidning.

Jag såg att den hette "rak vänster" blev lite fundersam.

Jag fick en kallelse till möte.

Rubriken var "Kära kamrater!"

Jag gick ur skiten, jävla Leninlovers är vad de är, iaf där jag bor.


   
SvaraCitera

Sicka häftiga typer. Men jag har bättre förslag.

Lika som bär:

Image

Image


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

jävla Leninlovers är vad de är

[wink]
Nä men jag själv ser mig lite som "Lenin-skeptiker" så till vida att det går att rada upp likväl positiva saker som negativa om hans politik. Men Stalin däremot = NO COMMENT


   
SvaraCitera

Mattias94:

så till vida att det går att rada upp likväl positiva saker som negativa om hans politik.

Samma sak med Hitler.

Hur som helst har vänsterungdomar en benägenhet att vara så jävla dumma i huvudet man kan bli, syftar inte på dig dock.

Jag har blivit kallad för hjärntvättad när jag inte tyckte att Mao var en hjälte, inte ens nazister kallar mig hjärntvättad....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att förtydliga så menade jag absolut inte att det är fel med fredliga demonstrationer och aktioner, däremot så tror jag att det finns en tid och plats där våld är både rättfärdigat, nödvändigt och det som fungerar bäst. Ett exempel kan vara i blockader mot deportationer, då lite upplopp kan förhindra att personer utvisas mot en mer eller mindre säker död.

Mattias94:

Maximal framgång oavsett vad det är man står bakom uppnås bäst genom fredliga auktioner.

Frågan är snarare om det alltid är rätt att hålla en fredlig aktion utan att vara konfrontativ när till exempel människors liv direkt står på spel.

Mattias94:

Vilken organisation tillhör du?

Det där är en närgången och irrelevant fråga.

Dan_the_ironman:

Då kan du rösta emot ett auktoritärt samhälle nästa val, att ta till våld är inget annat än en schymmf mot demokratin och folks rätt att ha sina åsikter.

Tycker inte att parlamentarism är tillräckligt demokratiskt för att kallas demokrati. Och om de åsikter en inte får ha är sådana som kränker en annan människa så tycker jag att det är betydligt mycket mer odemokratiskt än att säga att sådana åsikter inte är okej.


   
SvaraCitera

organiserat vänstervåld - det tydligaste uttrycket för samtida politiskt tänkandes paradoxala och meningsfientliga natur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cointoge:

Sicka häftiga typer. Men jag har bättre förslag.

Lika som bär:

Heta. Skulle inte banga att kasta lite sten mot patriarkatet, rasister och dig med dessa! [wink]


   
SvaraCitera