Aviseringar
Rensa alla

Maskulinitetsnormer


Ämnesstartare

Irriteradz:

Ja. Killar med. Så länge ingen skadar någon annan får alla göra vad de vill. Det jag vill uppnå är att både män och kvinnor ska tillåtas att både vara stora i käften och gråta om de behagar det utan att rättas av samhället tillbaka till normen av deras egna kön.

Ska folk få vara hur stora i käften som helst?


   
SvaraCitera

Ingefära:

Ska folk få vara hur stora i käften som helst?

Nej, när lagen säger att käftens maxbredd är nådd är den nådd. Men huvudsaken är att jag som tjej ska få väsnas lika högt som mannen utan att bli nedtrampad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Irriteradz:

Nej, när lagen säger att käftens maxbredd är nådd är den nådd. Men huvudsaken är att jag som tjej ska få väsnas lika högt som mannen utan att bli nedtrampad.

Håller med. 


   
SvaraCitera

Ingefära:

Håller med. 

Haha ok bra 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Irriteradz:

Haha ok bra 

Fast rätt avtändande med högljudda tjejer


   
SvaraCitera
Kudhos

Att man gillar bilar, bärs, och bröst. Och att män är jägare som ska jaga brudar. Samt att en man inte får visa känslor eftersom det är "mesigt".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
Att man gillar bilar, bärs, och bröst. Och att män är jägare som ska jaga brudar. Samt att en man inte får visa känslor eftersom det är "mesigt".

Att följa strömmen är omanligt imo


   
SvaraCitera

Ingefära:

Fast rätt avtändande med högljudda tjejer

Nej jag skulle väl inte vilja ha en kille som sa vad han tyckte högt och ljudligt hela tiden heller. Men att säga ifrån på skarpen när det behövs ska alla göra, män som kvinnor. När dessa gör det blir det oftast dock kvinnorna som blir nedtystade... Varför får män och kvinnor inte vara lika högljudda? Men om det är avtändande med en tjej som inte är rädd för att säga ifrån för dig så beklagar jag bristen på iq 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Irriteradz:

Nej jag skulle väl inte vilja ha en kille som sa vad han tyckte högt och ljudligt hela tiden heller. Men att säga ifrån på skarpen när det behövs ska alla göra, män som kvinnor. När dessa gör det blir det oftast dock kvinnorna som blir nedtystade... Varför får män och kvinnor inte vara lika högljudda? Men om det är avtändande med en tjej som inte är rädd för att säga ifrån för dig så beklagar jag bristen på iq 🙂

Har inte sagt nåt om att säga ifrån? Har högt IQ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet inte om det är bra eller dåligt. tror dåligt.


   
SvaraCitera