Aviseringar
Rensa alla

Mass Effect


Ämnesstartare

Tråd behandlande Mass Effect-serien.

Varnar människor för att den med all sannolikhet kommer innehålla såkallade "spoilers" och om ni ämnar spela igenom serien, men ännu inte har fullbordat detta föreslår jag att ni läser med försiktighet.

Förslag på punkter:

Slutet
Storyn
Logik

Diskutera.


   
Citera
Ämnesetiketter
Åtta

Jag har spelat samtliga Mass Effect-spel. Ettan och tvåan tyckte jag var ofantligt bra, tack vare sin rika historia, intressanta karaktärer och någorlunda bra gameplay. Trean är jag inte fullt lika förtjust över. Karaktärerna är platta och ointressanta, det finns inga lojalitetsuppdrag, och historian är ganska förutsägbar. På det stora hela känns det som att de ersatt story-fokus och goda dialoger mot en ganska dålig korridorskjutare. T.o.m. actionsekvenserna är tråkigare nu, då du nästan alltid befinner dig i en rätt anonym korridor med midjehöga väggar utspridda lite här och var.

Jag säger inte att Mass Effect 3 är ett dåligt spel, för det tycker jag inte att det är. Men jag tycker inte att det är en värdig uppföljare till tvåan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har spelat ettan och tvåan men fastnade inte riktigt (inte lika mycket som jag fastnade för Dragon Age där jag spelat igenom varje spel minst fem gånger, Mass Effect lär jag inte spela om alls). Jag lär införskaffa trean när det sjunkit lite i pris [cute]

Jag har sett en fin video som handlar om slutet, hoppas att teorin där stämmer. Ska i så fall fnissa elakt åt alla dumma fans som ej förstått slutet [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Jag säger inte att Mass Effect 3 är ett dåligt spel, för det tycker jag inte att det är. Men jag tycker inte att det är en värdig uppföljare till tvåan.

Instämmer fullständigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har samtliga på min "spel att spela när jag får tid"-lista. men ska spela klart deus ex: HR, the witcher 2 och dragon age först, så det får nog vänta [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

diggade första en del. men kände inget behov av att skaffa 2an eller 3an för tyckte spelet var lite för stelt för min smak och skjuta på robotar i två spel till lokade inget vidare heller... föredrar o skjuta på köttiga saker så det skvätter blod[badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Utökade slut släppta, någon som känner sig mer eller mindre bitter?


   
SvaraCitera

Åtta:

Men jag tycker inte att det är en värdig uppföljare till tvåan.

Nachac:

Instämmer fullständigt.

Jag tycker gnället om ME3 är oförtjänt och löjligt. Att de valde att göra en deus ex machina i slutet är beklagligt eftersom man vetat i över 2000 år att ett sådant avslut aldrig ska användas, men det finns inte en chans att ni var oberörda av händelserna på Tuchanka och Rannoch. ME3 har i min mening leverat något av det bästa inom spelvärlden sen Final Fantasy 3.

Nachac:

Utökade slut släppta, någon som känner sig mer eller mindre bitter?

Varför skulle man bli mer bitter utav det utökade slutet? 0o


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mass Effect 3 var riktigt, riktigt uselt.


   
SvaraCitera

pizdakurac:

Mass Effect 3 var riktigt, riktigt uselt.

Troll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Venfort:

Troll.

Verkligen inte. Hela spelet kändes ofärdigt, löjligt och allmänt kasst. Multiplayerdelen tänker jag inte ens kommentera. Vilket skräp.


   
SvaraCitera

pizdakurac:

Verkligen inte.

Jasså? Nämn ett spel som är riktigt bra, då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Venfort:

spelvärlden sen Final Fantasy 3.

Har inte spelat FF3, så vet inte.

Venfort:

Varför skulle man bli mer bitter utav det utökade slutet? 0o

Allt hopp om räddning dog, kanske.


   
SvaraCitera

Nachac:

Har inte spelat FF3, så vet inte.

Du har missat något riktigt bra, kompish. [crazy]

Nachac:

Allt hopp om räddning dog, kanske.

Men de sa ju redan innan de började göra extended cut att de inte skulle göra om slutet utan bara ge mer kontext. Det är helt okej att bli besviken på slutet av ME3, men att säga att det är ett dåligt spel är bara inte sant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Venfort:

Du har missat något riktigt bra, kompish. [crazy]

Har bara dator, är väl exklusivt tv-spel?

Venfort:

Men de sa ju redan innan de började göra extended cut att de inte skulle göra om slutet utan bara ge mer kontext. Det är helt okej att bli besviken på slutet av ME3, men att säga att det är ett dåligt spel är bara inte sant.

Dåligt var det inte, men i relation till ettan och framför allt tvåan var det ett långt antiklimax.


   
SvaraCitera