Aviseringar
Rensa alla

Massinvandring, bra eller ej?


HashtagLame: Igår var jag på en badstrand. En grupp flyktingpojkar från ett asylboende var där och spelade vollyboll och grillade. De hade tält uppslagna. De verkade glada.

Skulle inte vilja, knappt våga, vara på den badstranden. Skulle förmodligen tycka det var väldigt obehagligt. 


   
SvaraCitera

Lilla Trollungen:

Skulle inte vilja, knappt våga, vara på den badstranden. Skulle förmodligen tycka det var väldigt obehagligt. 

varför?


   
SvaraCitera

Plejadisk Panda:

Är de 1 miljon barn i Sydsudan och norra Nigeria som förväntas dö av svält bara i år lika mycket värda? UNHCR beräknar att det skulle krävas drygt 40 miljarder för att rädda dessa människor. 40 miljarder vi hellre lägger på gymkort och mobilabonnemang åt folk bara under kriteriet "ni lyckades ta er till Sverige". Lilla landet Sverige hade själva kunnat stoppa denna kris för bara en liten del av vad asylinvandringen kostar per år.

+1 Tumme upp                    )':


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
major

Det är alltså fortfarande ingen som påpekat vad begreppet "massinvandring" egentligen är?

http://skola.expo.se/massinvandring_157.html


   
SvaraCitera
23an
 23an

Lilla Trollungen: Så de pengar som finns MÅSTE man helt enkelt ha till att bedriva massinvandring?? FörvånadFörvånad Så tycker inte jag det borde vara. GråterGråterGråter

Pengar går dit pengar behövs ja.
Du har fortfarande inte svarat på hur det är massinvandring här.

Lilla Trollungen: Kanske det. Men varför i så fall ta hit fler knäppskallar än vi redan har? Förvånad

För att dessa du kallar knäppskallar mycket väl kan ha flytt undan en eventuell död för att leva vidare med sin familj som kanske också lyckats ta sig ut.

Lilla Trollungen: Kan inte hjälpa att jag är rädd. Kan inte hjälpa att jag känner mig otrygg på grund av MASSINVANDRINGEN. LedsenGråter

Du får vara rädd och det är förståeligt med tanke på hur världen ser ut och det har jag full förståelse för. Men det är ingen massinvandring i Sverige...


   
SvaraCitera

23an: Pengar går dit pengar behövs ja.

BEHÖVS???!! Det finns säkert redan massa saker här i Sverige som vi hade kunnat BEHÖVA de pengarna till. Men istället MÅSTE man alltså använda dem till att ta hit en massa människor som ska komma hit, njuta och ta för sig. Plus att det finns fullt med människor runt om i världen som säkert även de hade kunnat ha nytta av dessa pengar, och VERKLIGEN BEHÖVT dem

.


   
SvaraCitera
23an
 23an

Lilla Trollungen: Men istället MÅSTE man alltså använda dem till att ta hit en massa människor som ska komma hit, njuta och ta för sig.

Dessa betalar ur egen ficka för att ta sig hit så inget som Sverige bjuder dem på.
Njuta och ta för sig? Va?
Om du kallar att överleva att njuta, drömma mardrömmar och vara osäker på sin framtid då man vilket dag som helst kan bli utvisad så så visst.

Lilla Trollungen: Plus att det finns fullt med människor runt om i världen som säkert även de hade kunnat ha nytta av dessa pengar

Först skriver du att det finns saker i Sverige som pengar behövs till och nu lägger till att andra också kan ha nytta av dem. Hur ska du ha det?

Återigen. Inget svar på var massinvandringen i Sverige är.


   
SvaraCitera

23an:

Du har fortfarande inte svarat på hur det är massinvandring här.

Jag säger åter igen: Åk omkring i Sverige, gå runt på lite offentliga platser och se dig omkring.

23an:

För att dessa du kallar knäppskallar mycket väl kan ha flytt undan en eventuell död för att leva vidare med sin familj som kanske också lyckats ta sig ut.

Så dessa knäppskallar ska alltså gå omkring här och ta för sig, i mitt hemland, medan jag känner mig otrygg på grund av dem, samtidigt som de kanske rent av kan vara en fara för min familj, mina släktingar osv, medan jag borde tycka att det är helt okej??! Helt oacceptabelt ju. 


   
SvaraCitera
23an
 23an

Lilla Trollungen: Jag säger åter igen: Åk omkring i Sverige, gå runt på lite offentliga platser och se dig omkring.

Det är fortfarande inget konkret exempel eller fakta som du kan ge som svar.

Lilla Trollungen: Så dessa knäppskallar ska alltså gå omkring här och ta för sig, i mitt hemland, medan jag känner mig otrygg på grund av dem, samtidigt som de kanske rent av kan vara en fara för min familj, mina släktingar osv, medan jag borde tycka att det är helt okej??! Helt oacceptabelt ju.

Att du ens kan kalla folk du inte känner för knäppskallar och värre...
Vad har helt normala människor gjort personligen mot dig för att du ens ska känna dig otrygg?
Att de har skägg? Att de pratar ett annat språk? Att man pratar högre än svenskar gör?


   
SvaraCitera

innebandyflickor_ofredas.png


   
SvaraCitera

23an:

Dessa betalar ur egen ficka för att ta sig hit så inget som Sverige bjuder dem på.

De betalar ur egen ficka att ta sig hit. Men sen när de väl har kommit hit då bjuds de på bekvämligheter här. Som de njuter och tar för sig av. Och även om de riskerar att bli utvisade, så försöker de ju säkert ändå, passa på att njuta och ta för sig av det som erbjuds här, medan de är här.

23an: drömma mardrömmar 

Det är precis vad jag gör, nästan varje natt på grund av den här massinvandringen.

23an: Först skriver du att det finns saker i Sverige som pengar behövs till och nu lägger till att andra också kan ha nytta av dem. Hur ska du ha det?

Jag menar att det finns olika saker som jag kan tycka att Sverige skulle kunna välja att använda pengarna till, istället för att ta emot en MASSA MÄNNISKOR.

Antingen använda pengarna här för att göra det bättre här i Sverige. Eller använda dem till att skicka pengar och hjälp osv till en massa behövande människor i andra länder, och liknande, alltså för att på olika sätt försöka hjälpa människor som har det svårt i andra länder.

Eller använda en del av pengarna här i Sverige för att förbättra olika saker, och resten till att hjälpa en del människor i andra länder som har det svårt och behöver hjälp. Kanske rentav båda dessa grejer för samma mängd pengar som det kostat att ta hit en massa människor här.


   
SvaraCitera
23an
 23an

Lilla Trollungen: De betalar ur egen ficka att ta sig hit. Men sen när de väl har kommit hit då bjuds de på bekvämligheter här. Som de njuter och tar för sig av. Och även om de riskerar att bli utvisade, så försöker de ju säkert ändå, passa på att njuta och ta för sig av det som erbjuds här, medan de är här.

Vilka bekvämligheter?
Vad njuter de av?

Lilla Trollungen: Det är precis vad jag gör, nästan varje natt på grund av den här massinvandringen.

Du svarade inte ens på min fråga om vad dessa gjort för att du ska känna dig otrygg.

Lilla Trollungen: istället för att ta emot en MASSA MÄNNISKOR.

En droppe i havet jämfört med hur många som grannländerna till många av dessa länder tar emot.


   
SvaraCitera
23an
 23an

islamofob 2017

Avpixlat Glatt skålandeRullar ögonen


   
SvaraCitera

Plejadisk Panda: Jag skulle givetvis kunna göra ett starkt case för hur hundratals miljarder kan användas till att göra bristyrken mer attraktiva. Men ser varken nyttan eller nöjet i det...

Här är en sammanfattning av vad jag fick reda på i den här diskussionen:

  • Du har ingen motivering till varför du anser att det är "inga svårigheter" att lösa problemet med en framtida brist på arbetskraft utan invandring
  • Du baserar kostnaden på invandringen på Tullberg, som blivit starkt kritiserad av personen (Ekblad) vars arbete han till viss del baserar sina uträkningar på
  • Du har inget konkret exempel på någon stor utbildning som "inte leder till jobb" vars studenter skulle kunna jobba inom vården istället

   
SvaraCitera