Aviseringar
Rensa alla

Måste bli sjuk?


Ämnesstartare

Hej, jag måste bli sjuk tills på måndag jag har två Andledningar.
1. Jag mår inte bra av att vara i skolan:/
2. Jag har extremt mycket mensverk om min mamma låter inte mig vara hemma då:( klarar inte av skolan med mensverk:((
snälla bara svar på hur jag kan bli sjuk och inga komentarer som ” gå till skola det är bästa lösningen” för det är det värkeligen inte!


   
Citera
Ämnesetiketter
Smilen

Kolla om du inte kan stanna hemma ifrån skolan i två veckor och se om du blir bättre. Lyssna inte på morsan. Gör som du känner för, hälsa henne det.


   
SvaraCitera

Prata med elevhälsan. Har du sånna problem med mensvärken så kan kan dom nog hjälpa till med att lösa den delen av problemet. Att du inte mår bra i skolan över lag är en annan femma. Har haft det problemet jag också, men jag kämpade mig dig ändå. I efterhand ångrar jag att jag att jag inte sökte hjälp hos kurator eller liknande för det var ett jävla helvete rent utsagt. Men det går bra, jag står ju på benen än idag! Har också extrem mensvärk men jag får knapra Ipren :))


   
SvaraCitera

Finns ingen anledning att vara fejk sjuk.
1 du skrev ej varför du mår dåligt av skolan, ex prata med kurator eller skolsyster om dette
2 om mensvärken, ta värktabletter ex Ipren. Vet ej om det hjälper med Ipren mot mensvärk

3 sluta gör trådar om där du vill ha tips på hur blir sjuk. Om någon tipsar dig hur blir sjuk, då blir låst


   
SvaraCitera

om du inte mår bra i skolan, varför ens skolka när du ändå kommer få problem och mycket läxor? om du inte föredrar att göra dem hemma eller något?

mensvärk kan du ju ordna. massera lite eller ta alvedon


   
SvaraCitera

Varför mår du inte bra av att vara i skolan?


   
SvaraCitera