Aviseringar
Rensa alla

Måste byta projektarbete(tips)


Ämnesstartare

Läs kraven innan ni skriver så jag slipper vara vresig mot löjliga förslag i stil med galor.

Har fullständigt kört fast i mitt nuvarande projektarbete då jag inte ser hur jag ska kunna presentera det hela eller överhuvudtaget komma fram till något av relevans då jag behandlar väldigt små grupper.

Behöver därför något annat att arbeta med.

Krav
* Uppsats som inte kräver så mycket mer än böcker(dvs. inte massa intervjuer och dylikt)
* Knytet till Historia eller Samhällskunskap på något sätt och helst till det förstnämnda.
* Ska gå att hålla ett kortare föredrag om
* Ska gå att skriva ett 20-tal sidor om.

funderar på att fejkcitera bta, passaro och spartakus men den förstnämnda är nog sur på mig iom att jag är dissarN och vet ej hur de andra skulle reagera så hoppas de är narcissistiska nog att söka på sitt eget namn med jämna mellanrum.

ÄNDRAT 2010-10-30 20:49

ÄNDRAT 2010-10-30 20:49
En jämförelse mellan två längre böcker(t.ex. biografier) med diametralt motsatt syn på en händelse hade nog varit väldigt bekvämt och bra.

Funderade först på att jämföra Röd Stjärna Över Kina med Edgar Snow och Mao - den sanna historien med Jung Chiang fast ändrade mig när jag kom på att Röd Stjärna Över Kina mer utgår från intervjuer med div. KKP-figurer än någon form av egna slutsatser och saknar den helhetsbild Chiangs brackiga verk antagligen har.


   
Citera
Ämnesstartare

Fick IG för mitt cpengagerade projektarbete [sad]

Vi jobbade fan dubbelt så mycket som alla andra men hade oturen att få en idiot till lärare och projektarbetesgubbe [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Doku om Slaget vid Stalingrad[y]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

fett simpelt, behöver bara lära dig lite om nåt "filmskaparprogram"..typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Redbulls:

Doku om Slaget vid Stalingrad

problemet är väl bara att en sådan film hade varit att den bara visat mig spelandes zelda i typ tio minuter då det väl finns relativt få experter på ämnet i sverige, ögonvittnen och dylikt inte pratar engelska och jag nog inte kan få dispens för att åka till staden och filma nedgångna miljöer.

dessutom hade jag haft svårt att överträffa Vilsmaiers film:c

men tack för förslaget[smile]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Gröna Vesslan:

Vi jobbade fan dubbelt så mycket som alla andra men hade oturen att få en idiot till lärare och projektarbetesgubbe

har en ganska snäll projekthandledare så hoppas't går vägen.


   
SvaraCitera

Måste också byta projektarbete. Måste du skriva en uppsats?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

återskapa romarriket i naturlig storlek!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Måste också byta projektarbete. Måste du skriva en uppsats?

nej men vill på grund av hatar andra människor + smidigt eftersom jag kan skriva allt under en koncentrerad period.


   
SvaraCitera

kosjka:

nej men vill på grund av hatar andra människor + smidigt eftersom jag kan skriva allt under en koncentrerad period.

Då har jag verkligen ingen aning, jag är en dålig skribent. Jag ska göra något som är kopplat till miljön, om du är intresserad av det kanske det kan vara något att koppla till samhälle.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Då har jag verkligen ingen aning, jag är en dålig skribent. Jag ska göra något som är kopplat till miljön, om du är intresserad av det kanske det kan vara något att koppla till samhälle.

förutsatt att det var något med inte alltför naturvetenskaplig utan mer miljöpolitisk prägel så kanske men kommer inte på något konkret i den genren:C


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Olika syn på andra världskriget, kan du kanske skriva om. Du har bland annat Ernest Mandel som har en marxistisk syn på det. Kan ingen med motsatt riktning, så här på rak arm.

Litteratur: http://www.marxistarkiv.se/klassiker/mandel/AndraVarldskriget-web.pdf

Kanske lite tråkigt ämnesval.

Mordet på Alexander II och synen på detta dåd i de svenska tidningarna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Mordet på Alexander II och synen på detta dåd i de svenska tidningarna?

borde nog gå att få fram material på UB iaf.

hur pass kontroversiell är frågan? jag vet att han blev mördad av någon anarkistgruppering men alla förutom någon föregångare till brand borde väl isåfall anta någon liknande syn med begreppet terrorism som röd tråd och flosker om pöbelns bristande samhällsmoral.

ang. andra världskriget tordes nog hobsbawm också skrivit något iom hur produktiv han är men kommer inte på några klockrena fånar med annorlunda syn på't.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kosjka:

borde nog gå att få fram material på UB iaf.

Du kan även kolla olika arkiv där man har tidningar från 1800-talet, i form av mikrofilm. Hittade en del här i Götet i alla fall.

Såpass kontroversiell är den ej, beror på en själv och hur man framställer uppsatsen.


   
SvaraCitera