Aviseringar
Rensa alla

måste flytta. 🙂


renesme:

Har även hört att Linköpings universitet är en väldigt trevlig skola också? Någonting du kan bekräfta?

Naj, går inte där själv och mina närmaste vänner har hoppat av en efter en. Beror nog mest på att de har rätt dålig moral samt prioriterar fel. Tror det är en trevlig skola, jag menar, det går ju rätt mkt elever där liksom. Dom borde inte gå där om skolan suger


   
SvaraCitera

Jag resonerar som ett barn känner jag, ursäkta [blush]


   
SvaraCitera

Tickstart:

berätta mewr om dina vänner och ditt liv

Ok. En av dom har brunt hår som han alltid haft bakåt men nu börjat ha framåt ala one direction. Han är lite bitter och så och jättekär i min bästa vän dom förövrigt... Ne skickar pm istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känner hur ni kallhjärtat kör över min tråd, jag som ville höra era livshistorier - om hur ni flyttat land och rike å grejer [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej så menade vi inte!! [love]
okej jag flyttade för första gången själv när jag var fjorton eller femton, tror att jag precis fyllr femton dock. jag trivdes inte och mådde jättedåligt, fastän alla var snälla på sitt sätt. så jag flyttade igen, fast jag bodde officiellt på det första stället, men för att jag inte skulle gå sönder alldeles så fick jag bo på det andra stället ibland. hos fina farmor och farfar. är så otroligt tacksam för det att det inte finns ord. efter ett tag fick jag bo där i mina klädpåsar tills ngt annat skulle dyka upp. det dök upp något annat och när jag flyttade igen. men sen flyttade jag tillbaka, och sen flyttade jag dit igen. så jävla krångligt. sen flyttade jag några gånger till och nu är jag här.
förlåt för osammanhängande men det var en jobbig tid för lilla isola. hade behövt stöttande um då.
MEN summan av kardemumman skulle vara att det för det mesta fixar sig bara man hittar fina människor, och är fin tillbaka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

okej

Okej, känner mig alldeles för bortskämd i jämförelse med dig. Har inte riktigt de problemen. Haha, långt ifrån. Vill bara hitta ett schyst universitet och ett schyst ställe att bo på i något år.

Men hur som helst så var det liksom inte riktigt "livsöden" som tonåring jag syftade till - utan mer.. liksom, flytta till en annan stad och plugga som ung vuxen. Förlåt, borde ha gjort det tydligare.


   
SvaraCitera

Flyttade till min moster förra året för att plugga. Det var tufft som fan och hon slängde ut mig. Det var jobbigt. Ska nu bo i min hemort och pendla 1h enkel väg till skolan nästa år 🙂

Tror man kan allt bara man är motiverad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

renesme:

Men hur som helst så var det liksom inte riktigt "livsöden" som tonåring jag syftade till - utan mer.. liksom, flytta till en annan stad och plugga som ung vuxen.

Mjo det förstod jag! Men jag tänkte att det ändå är en omställning, hur gammal man än är att lämna allt bekant och bygga upp en umgängeskrets och en tillvaro på nytt.
Har flyttat för annat också, men jag tänkte att här slänger vi in snyftisen liksom. Men jag utelämnade de allt för deppiga delarna för sådant ska man inte betunga andra med.
Lycka till på dig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

Ska nu bo i min hemort och pendla 1h enkel väg till skolan nästa år 🙂

1h är jö ingenting, det är väl så de flesta pendlar???
pendlade nästan fyra timmar enkel väg ett eller två år. det var döden. fattar inte all min kraft kom ifrån då. skulle _aldrig_ palla idag.


   
SvaraCitera

Jobbigt också pga passar inte in men åkte hem mkt på helger och träffade vänner så blev det inte SÅ tungt iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Men jag utelämnade de allt för deppiga delarna för sådant ska man inte betunga andra med.

Haha, skön du är. OkOk, du verkar leva i alla fall. Bra det.

elverpigen:

Ska nu bo i min hemort och pendla 1h enkel väg till skolan nästa år

Alla mina vänner pendlade 1 timme enkel väg till sina gymnasieskolor. Det är en vanesak. En hemsk sådan! Helt sjukt hur mycket tid man slösar på att endast åka fram och tillbaka.

Men ja, du har rätt. Men väljer jag liksom att plugga någonting som jag inte är sådär jätte intresserad av - så är det ju ändå bra. Egentligen vill jag bara komma iväg! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

renesme:

OkOk, du verkar leva i alla fall. Bra det.

Jaja. man klarar mer än vad man tror. det är skönt.


   
SvaraCitera

isola:

1h är jö ingenting, det är väl så de flesta pendlar??? pendlade nästan fyra timmar enkel väg ett eller två år. det var döden. fattar inte all min kraft kom ifrån då. skulle _aldrig_ palla idag.

nä det är typ inget bara att tågen går skitsällan. Hela detta år har jag haft sovmorgon till 10.30, måste ändå ta tåget 6.20 för det senare tåget hinner inte fram i tid. Likadant efter. Hinner jag inte med 15.30-tåget får jag vänta till 18 osv. Men pendla 4h?! Insane?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

det var döden.

& ren dumhet. Du kunde inte tänka dig att leta lite efter någonting som låg närmre?

elverpigen:

Jobbigt också pga passar inte in men åkte hem mkt på helger och träffade vänner så blev det inte SÅ tungt iaf

Sånt får man väl ändå räkna med: att typ inte känna sig som fisken i vattnet [crazy] Hoppas det funkar i af[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

renesme:

& ren dumhet. Du kunde inte tänka dig att leta lite efter någonting som låg närmre?

men haha men så lätt är det ju inte, speciellt inte när man går på högstadiet [crazy]


   
SvaraCitera