Aviseringar
Rensa alla

Måste göra julgodis idag [tired]


Nollan

RadioAktivMakaron:

Tips på enkelt julgodis?

Gör knäcken i micron!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nollan:

Gör knäcken i micron!

Coolt. Mindre disk + lättare [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Btw så failade jag innan, vi hade visst ljus sirap såg jag nu [blush] Mamma suckade lite när jag sa de, men äh, det går åt [bigsmile]


   
SvaraCitera
Nollan

RadioAktivMakaron:

Coolt. Mindre disk + lättare

Ja och definitivt snabbare, mamma gör i micron, blir asbra:D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nollan:

Ja och definitivt snabbare, mamma gör i micron, blir asbra:D

Nice. Nackdelen är väl att man inte kan göra lika många åt gången :/


   
SvaraCitera
Nollan

RadioAktivMakaron:

Nackdelen är väl att man inte kan göra lika många åt gången :/

Ne vet ej hur många man kan göra i vanliga fall och hur stor micro du har osv, men vi tog typ i såndär vattenbehållare och de räckte till ca 35 st per gång,(vi gjorde 2 ggr) o sen går de väl snabbare i slutändan iaf kanske:P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nollan:

Ne vet ej hur många man kan göra i vanliga fall och hur stor micro du har osv, men vi tog typ i såndär vattenbehållare och de räckte till ca 35 st per gång,(vi gjorde 2 ggr) o sen går de väl snabbare i slutändan iaf kanske:P

Oh, nu failade jag igen. Jag trodde man skulle fylla formerna och sedan micra, men om man micrar i en skål eller nåt så är det ju inga problem. Sorry, heheh.


   
SvaraCitera
Nollan

RadioAktivMakaron:

man micrar i en skål eller nåt så är det ju inga problem

Ne, fast de börjar koka så kan va en fördel om de ej går upp till kanten osv:P
(bara Ifall du inte skulle tänka på de)


   
SvaraCitera

Lilla Lady:

fem-minuters-kola!
tar typ 5 minuter att göra...

No shit [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sao ja! Det blev microknäck och mozartkulor. Knäcken blev jättekonstig efter jag micrat den, jag smakade lite efteråt men kände inte så mycket smak. Har inte smakat nu då den står i kylen och stelnar.

Mozartkulorna tror jag blir asgoda iaf [bigsmile] Första gången jag gör julgodis öht, blev rätt bra. Men inte så mycket som kan gå fel om man följer en beskrivning x)

Nollan:

Ne, fast de börjar koka så kan va en fördel om de ej går upp till kanten osv:P

Ja tänkte på det, och trodde inte det skulle rinna över då det var några cm upp till kanten - men visst fan rann de över ändå, inte så mycket dock, men vafan... Får se hur knäcken blir sen.


   
SvaraCitera