Aviseringar
Rensa alla

Måste hjälpa min syster!


Ämnesstartare

Jag har märkt att min lillasyster , som är två år yngre än jag, är inne i en ganska allvarlig depression. Och det är en enda stor, dålig cirkel som jag inte vet hur jag ska bryta för att hjälpa henne.

Så här är det: Vi har haft en jobbig uppväxt, alltid en massa skit som händer hemma. Så hon har nu äntligen fått en egen lägenhet och får socialbidrag, så hon klarar sej ju. Men det stora problemet är att hon inte har några kompisar, ingen som kan visa henne att de verkligen bryr sej om henne. Visst älskar jag min syster, likaså gör våran äldre syster det, men man behöver andra människor än sina syskon. Så det enda hon har som hon verkligen bryr sej om är sin Hund som vi tog hand om för att den for illa för många år sen. Och de två är helt oskiljaktiga och hunden är det enda som visar henne riktig kärlek.

Men hon bara sitter hemma hela dagarna och träffar ingen och gör inget! hon Behöver ett jobb så hon får pengar och får träffa folk. MEN! Hon kan inte ha ett jobb... För hunden blir helt galen, psykotisk, när hon blir ensam utan min syster. Så samtidigt som hunden är allt hon har så är det den som hindrar henne från att träffa andra och ha kul. Jag är verkligen riktigt orolig för henne!

Jag vet inte riktigt vad jag vill att folk ska säga om det här...

Dela med er av era tankar.
Har ni vart i samma situation?
Vet ni nån som vart i liknande situation?


   
Citera

Det beror på, mår hon dåligt av det skulle jag väl råda henne att uppsöka en pskolog för att prata om saker hon kanske tycker är jobbigt, men trivs hon som det är, så är det väl bara att låta henne vara ;/


   
SvaraCitera

xbox live


   
SvaraCitera

Hört talas om hund-dagis?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mintyp:

hunden blir helt galen, psykotisk


   
SvaraCitera

Mintyp:

Mintyp: hunden blir helt galen, psykotisk

Men hundterapi då? (om det finns?)

Alltså tydligen ska djur vara bra för deprimerade personer, så å ena sidan är hunden jätte bra för henne men å andra sidan stoppar hunden henne för att bygga upp sitt sociala liv? Det är inte bra, hon kan väl lägga upp en annons att hon söker andra hundägare som vill gå på promenad med henne och hund/arna? Eller vara med i nån hundförening lr nått.. typ något socialt så hon träffar andra människor men också har sin trygghet, alltså hunden. Vilket kommer va bra för hunden också.


   
SvaraCitera

Döda hunden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anlita The Dog Whisperer


   
SvaraCitera

Åh bra att du bryr dig. <3
Lycka till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Åh bra att du bryr dig.

[smile]


   
SvaraCitera
Vision

Pepparkaksgubbe:

hon kan väl lägga upp en annons att hon söker andra hundägare som vill gå på promenad med henne och hund/arna? Eller vara med i nån hundförening lr nått.. typ något socialt så hon träffar andra människor men också har sin trygghet, alltså hunden. Vilket kommer va bra för hunden också.

tycker det lät bra! [y]


   
SvaraCitera

Pepparkaksgubbe har svaret


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

så å ena sidan är hunden jätte bra för henne men å andra sidan stoppar hunden henne för att bygga upp sitt sociala liv?

är ju så det är. Missade ditt inlägg, sorry.


   
SvaraCitera

Kan inte du ta hand om hunden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Kan inte du ta hand om hunden?

joo, gör det ibland. men om hon ska jobba måste nån som inte jobbar kunna ta hunden. men ja brukar ta hunden om hon ska göra diverse saker...


   
SvaraCitera