Aviseringar
Rensa alla

Måste jag byta skola för sjunde gången? Hjälp tack


Ämnesstartare

Okej nu har jag det så jävla fuckat i skolan. Jag har inte alls hängde med denna termin och ha varit tvungen att vara hemma mycket (panik, ångest mm) och har då missat många prov på de dagarna de är på och om man ska göra proven senare är det varannan vecka torsdagar 16:00-17:00. Alltså väldigt sällan. Jag har typ 10 st prov jag missat och det betyder 20 veckor innan allt skulle vara avklarat men det är mycket mindre än 20 veckor kvar på denna termin alltså kommer jag inte kunna göra alla prov. lovar att jag kommer få F inom ämnet om jag inte gör proven så hur ska jag göra? Måste jag byta skola för sjunde gången i mitt liv för det funkar inte eller ska jag få F i typ varje ämne denna termin för att satta bättre nästa termin och höja mig? I normala fall brukar mina betyg ligga runt A och B så att gå från det till F är ju inte direkt kul. Vet inte alls vad jag ska göra och har så sinnessjukt mycket ångest över skolan. vad kan jag göra i denna situation?

Vill också tillägga att det är väldigt svårt att få plats på skolor i Stockholms innerstad i min årskurs då typ allt redan är fullt. Och om ni tycker att jag ska byta, tipsa gärna om bra skolor (gärna lite elever)


   
Citera
Ämnesstartare

Gör ett prov varje dag efter skolan, visa eget initiativ så klarar du det.


   
SvaraCitera

förstår inte riktigt varför du måste byta skola. tycker att du ska försöka göra så många prov du hinner med, du får säkert någon möjlighet att komplettera det som blir över sedan. prata med din lärare och se om ni kan göra upp en plan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur hjälper det dina betyg om du byter skola? 
Det enda du kan göra är väl att,
1. Se om du kan få göra proven.
2. Gå om årskursen.
3. Gå ut höstterminen med F i de ämnen som proven avser.


   
SvaraCitera

Det kommer inte hjälpa att byta skola efter skola då det enbart spär på problemet.


   
SvaraCitera
mens
 mens

Det kommer som sagt bara att göra att du missar ännu mer. Du kommer ju sedan behöva vara borta lika mycket därifrån också om dina problem ej lösts. Gå om en/flera årskurser istället.


   
SvaraCitera