Aviseringar
Rensa alla

Måste jag ha kvitto nu?


Ämnesstartare

För typ en timme sen köpte jag en vara på Willys och betalade fel pris. Glömde fråga om kvitto, och märkte att jag betalat för mycket i efterhand.

Har jag rätt att gå tillbaka till butiken och be om att få pengarna tillbaka? Har inget kvitto, men om det är samma kassör, och köpet finns kvarsparat nånstans?


   
Citera
Ämnesetiketter

Nej du behöver inget kvitto det är bara gå tillbaka 


   
SvaraCitera

Kan dock bli lite svårt ifall det är en trög person i kassan :/


   
SvaraCitera

Du kan ju alltid prova. Går de inte med på det kan det ju bli lite klurigt. Beror ju på hur mycket pengar det gäller.


   
SvaraCitera
Berit

Du behöver ha kvitto för att göra en retur. Kvitto är bevis på att varan köpts där och vilken tid.
Har du tur kan samma person sitta i kassan och om den då känner igen dig och kanske gör sett undantag.
Ett annat undantag kan vara att flera varit tillbaka för samma fel som dig.
När jag jobbade på Ica fanns kvittona kvar i datorn men för att jag skulle ta fram det skulle personen vetat exakt tid och inte "nån gång mellan 15.45-16.00" för varenda kvitto behöva skrivas ut.
Willys som jag brukar handla på lägger kvittot man tackar nej till (kassapersonal måste fråga om du vill ha kvitto) bredvid kassan, kanske för sådana tillfällen? 


   
SvaraCitera

oj inte bra inget kvitto. lyka till GladMycket gladBlinkGalenGlatt skålandeTumme upp


   
SvaraCitera

Nedanstående kanske kan vara till hjälp!?  Glad

konsumentverket.png


   
SvaraCitera