Aviseringar
Rensa alla

Måste jag skämmas över vad jag vill jobba med?


Emo_Dude: Nej, finns inga emo-band som vill göra eliminering av handikapp. Vet inte vad du har hört det falska ryktet ifrån.
Varför folk tycker det är konstigt är för att emos ser annorlunda ut (kläd-stilen) och ser livet på ett annat sätt, det är därför.

Det är givetvis inget man skyltar med, speciellt nu för tiden. Men sanningen är att många emos är väldigt anti handikapp. Det bottnar i att många emos på 90- och tidigt 2000-tal skejtade. De som ofta skadade sig ansågs genetiskt svaga och blev därför utfrysta. Detta spred sig sedan vidare till alla med någon nedsatt förmåga.


   
SvaraCitera

Vad fint, har oxå funderat på det


   
SvaraCitera

Emo_Dude:

Nej, finns inga emo-band som vill göra eliminering av handikapp. Vet inte vad du har hört det falska ryktet ifrån.
Varför folk tycker det är konstigt är för att emos ser annorlunda ut (kläd-stilen) och ser livet på ett annat sätt, det är därför.

            508708aba2846f22a3afec52b658b562_0.jpg

att eliminera handikapp och att eliminera handikappade är olika saker. det är inte så att du inte FÅR jobba med handikappade bara för att du är emo men det framstår som ett udda val


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.:

att eliminera handikapp och att eliminera handikappade är olika saker. det är inte så att du inte FÅR jobba med handikappade bara för att du är emo men det framstår som ett udda val

Panda:

Det är givetvis inget man skyltar med, speciellt nu för tiden. Men sanningen är att många emos är väldigt anti handikapp. Det bottnar i att många emos på 90- och tidigt 2000-tal skejtade. De som ofta skadade sig ansågs genetiskt svaga och blev därför utfrysta. Detta spred sig sedan vidare till alla med någon nedsatt förmåga.

Visst, men jag vill hjälpa barn som mår psykiskt dåligt och vill hjälpa dom som är handikappad. Jag tror det är mest hur jag är som person och inte stilen.


   
SvaraCitera

Emo_Dude:

Visst, men jag vill hjälpa barn som mår psykiskt dåligt och vill hjälpa dom som är handikappad. Jag tror det är mest hur jag är som person och inte stilen.

säger inte att du kommer vara dålig på att hjälpa handikappade! absolut inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.:

säger inte att du kommer vara dålig på att hjälpa handikappade! absolut inte

Nej nej, jag tror jag skrev lite för dåligt. Jag menar att du sa att det blir svårare att få jobb tack vare min stil och så kan det vara, inte alls omöjligt. Men jag tror det räknas som hur man är som person och inte hur man klär sig.
Som man brukar säga: "man ska inte döma boken efter omslaget"


   
SvaraCitera