Aviseringar
Rensa alla

Måste man gå till tandläkaren?


Ämnesstartare

Måste man det? Har haft en tid sedan mars detta år & har inte gått, nya ombokningar o massa räkningar som päronen får stå med. Är dessutom under 18 så kanske måste ? Men kan man bara ringa dom & säga att man inte vill ha tid alls?


   
Citera
Ämnesetiketter

Varför vill du inte gå dit? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sanguinem:
Varför vill du inte gå dit? 

Orkar inte. Dom sätter alltid tiderna när jag har skola, den är vid detta tillfälle viktigare än tandisen. 


   
SvaraCitera

muffintopp:

Orkar inte. Dom sätter alltid tiderna när jag har skola, den är vid detta tillfälle viktigare än tandisen. 

Går ju enkelt att lösa när man inte inte har skola. Tror mer du är rädd för att gå dit.


   
SvaraCitera

Måste måste man väl inte men de är bra att göra de så man får bra tandhälsa.


   
SvaraCitera

muffintopp: n kan man bara ringa dom & säga att man inte vill ha tid alls?

Ja.

Avboka inom sin tid om du ej skall komma... Uteblivit inbokat besök kostar väl typ 400kr lr ngt? Förvirrad (här e dt så, skiljer väl från olika kommuner o så)


   
SvaraCitera
mens
 mens

Ja det måste man. Ring dem och säg att du vill ha en jättetidig tid eller en eftermiddagstid. Att få vänta ett tag är bättre än att inte gå alls. Tandhälsa är sjukt viktigt. Går man regelbundet så minskar risken för att behöva göra rotfyllningar och dyl. Passa på nu medan det är gratis också pga skitdyrt sedan. Ta någon med dig om det känns läskigt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Ja.

Avboka inom sin tid om du ej skall komma... Uteblivit inbokat besök kostar väl typ 400kr lr ngt? Förvirrad (här e dt så, skiljer väl från olika kommuner o så)

Det kostar 200kr tror jag, inte jag som tar hand om fakturorna haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens:
Ja det måste man. Ring dem och säg att du vill ha en jättetidig tid eller en eftermiddagstid. Att få vänta ett tag är bättre än att inte gå alls. Tandhälsa är sjukt viktigt. Går man regelbundet så minskar risken för att behöva göra rotfyllningar och dyl. Passa på nu medan det är gratis också pga skitdyrt sedan. Ta någon med dig om det känns läskigt. 

Det är inte det att det är läskigt eller så. Bara det att jag går på Linköpings universitetsjukhus lite då o då, har lite underbett typ, så dom sköter allt där så förstår inte att jag måste ha massa tider i orten oxå palla liksom


   
SvaraCitera
mens
 mens

muffintopp:

Det är inte det att det är läskigt eller så. Bara det att jag går på Linköpings universitetsjukhus lite då o då, har lite underbett typ, så dom sköter allt där så förstår inte att jag måste ha massa tider i orten oxå palla liksom

De fokuserar väl dock på underbettet och inte på hela munnen men hör men dem om de tycker att du ska gå till de andra också. Det är ju bara en gång om året liksom.


   
SvaraCitera

Det är väll väldigt bra att göra det, även om det inte är ett måste. Och passa dessutom på att göra det medan du ännu slipper betala för besöken med diverse ingrepp!


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Om du inte vill missa skola, så får du väl ringa och säga att du behöver en tid efter skoltid? Om du har svårigheter med att kontakta, så kan kanske någon av dina föräldrar hjälpa dig? Om det nu blir uteblivna besök pga anledningen du nämner dvs. 


   
SvaraCitera

muffintopp:

Det kostar 200kr tror jag, inte jag som tar hand om fakturorna haha

Varför vill du att de betalar i onödan? Förvirrad


   
SvaraCitera

muffintopp: Men kan man bara ringa dom & säga att man inte vill ha tid alls?

Visst kan du göra det, så klart.


   
SvaraCitera