Aviseringar
Rensa alla

Måste man ta pillret direkt efter mensen?


Ämnesstartare

Ska börja knapra p-piller för första gången snart.. Och min mens kommer nästan var tredje månad, runt omkring där ja.

Och jag undrar om man ska börja äta måste man ta pillret direkt efter mensen? Och varför? Jag vill inte direkt vänta tre månader innan jag kan ta dom... Men jaa.. :/


   
Citera

Annars dör mamma


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Annars dör mamma

[chocked]


   
SvaraCitera

GapzHax:

[chocked]

Ah, lovar


   
SvaraCitera

nej, men du måste äta dem en vecka innan du är skyddad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jahaja!
Men på de flesta sidor jag läst står det ju att man ska ta dom efter mensen, och det måste ju liksom finnas en förklaring till varför man ska göra det? o:


   
SvaraCitera
time
 time

GapzHax:

Men på de flesta sidor jag läst står det ju att man ska ta dom efter mensen

Varför läser du inte din egen bipacksedel istället? [shake] Förstår inte. Där har du ju svaret på allt. Men i vilket fall:

Om du äter piller för första gången, ska du ta det första pillret på mensens första dag. Du ska alltså vänta tills du får mens.

När du väl har ätit dig genom en karta, har du ett uppehåll på sju dagar (då du möjligtvis tar sockerpiller istället, beroende på vad du har för märke) och sedan fortsätter du på en ny karta.

SNÄLLA människor, läs informationen som bifogas med era mediciner. Där finns ALL förstahandsinformation.

Tack för mig.


   
SvaraCitera

GapzHax:

Ska börja knapra p-piller för första gången snart.. Och min mens kommer nästan var tredje månad, runt omkring där ja.

Och jag undrar om man ska börja äta måste man ta pillret direkt efter mensen? Och varför? Jag vill inte direkt vänta tre månader innan jag kan ta dom... Men jaa.. :/

Men går inte personalen på UM igenom allt sånt längre?!?!?!?!?! Antingen så tar du ditt första p-piller på mensens FÖRSTA dag och då är du skyddad samma dag som du börjar med dem. ELler så börjar du ta pillrerna när som, och då tar det en vecka innan du är skyddad..


   
SvaraCitera

Fingerprints:

Men går inte personalen på UM igenom allt sånt längre?!?!?!?!?! Antingen så tar du ditt första p-piller på mensens FÖRSTA dag och då är du skyddad samma dag som du börjar med dem. ELler så börjar du ta pillrerna när som, och då tar det en vecka innan du är skyddad..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GapzHax:

Och jag undrar om man ska börja äta måste man ta pillret direkt efter mensen?

ord för ord...

Fingerprints:

Antingen så tar du ditt första p-piller på mensens FÖRSTA dag och då är du skyddad samma dag som du börjar med dem. ELler så börjar du ta pillrerna när som, och då tar det en vecka innan du är skyddad..


   
SvaraCitera

DOM PÅ UM KOLLADE INTE UPP VRF DU HAR MENS 4 GGR PER ÅR ELLER
ÄTER DU SOM DU SKA?
OSV


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Varför läser du inte din egen bipacksedel istället?

för att jag inte har någon! än.

Postorderhoran:

DOM PÅ UM KOLLADE INTE UPP VRF DU HAR MENS 4 GGR PER ÅR ELLER
ÄTER DU SOM DU SKA?
OSV

hihi nej. dom sa att det var vanligt.... [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nå, tack så mycket för alla svar! [bigsmile]


   
SvaraCitera