Aviseringar
Rensa alla

måste man ta sin p-pilla exakt på samma tid varje dag?


Ämnesstartare

jag undrar en sak, att när man tar p-piller som jag gör & har gjort i över 4 månader måste man ta den exakt på samma tid varje dag då? jag brukar ta den vid 10 på morgonen men förra veckan så tog jag den vid lite olika tider på morgonen och det har jag aldrig gjort förr. men ialla fall då tog jag dom ungefär runt 11 och 12 på morgonen och en dag samma vecka som jag tog den runt 11/12 så tog jag den på kvällen klockan sju en gång för jag hade glömt den på morgonen! ;o och några dagar efter så hade jag & min pojkvän sex, och därför är jag rädd att effekten är nedsatt? .. eller är det samma effekt?
& nu denna veckan så har jag varit noga och ta den 10 varje morgon. och bara för jag tog den vid så olika tider den veckan så inbillar jag mig att det har hänt massa förändringar vid brösten, & därför är jag skiträdd nu. (det var förr förra & lite av förra veckan som jag tog tabletterna vid så konstiga tider, & det var förra veckan som jag och min pojkvän hade sex. fast det var två eller tre dagar efter mensen detta hände, alltså hade sex) snälla hjälp mig? ;o
tack i förväg 🙂


   
Citera
Ämnesstartare

p-pilla säger du.. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej olika tid går bra p-pilla


   
SvaraCitera
Tyrael

Ö-landsproblem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja... eller nej! [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fråga din mamma[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen större fara, tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

onlyrobins:

snälla hjälp mig? ;o

Nej, du måste inte ta pillret exakt samma tid varje dag. Om du tar pillret vid 10 tiden så har du 12 timmar på dig nästa dag efter din utsatta tid.. Efter 10 dagen efter har du alltså 12 timmar på dig att ta ditt piller ..


   
SvaraCitera

Om det inte är minipiller du tar utan vanliga kombinerade p-piller är det ingen fara om du tar dem någon timme före eller efter den tid du brukar ta dem.


   
SvaraCitera

nee.. du behöver inte oroa dej alls.. =) så länge du tar det inom 12 timmar typ 😛

så hände mig på min första remsan. 🙂

du har ju fått mens juh oxå 😛[y]


   
SvaraCitera

nej, herregud nej. de säger väl så på um så det ska bli lättare att komma ihåg att ta det. tex. lättast till frukosten osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera