Aviseringar
Rensa alla

Master Cleanse


Ämnesstartare

Hej hej!
Undrar lite om Master Cleanse,
jag läste att man skulle börja med att dricka något slags saltvatten, vad ska man använda för salt och vad är det bra för?

Tacksam för svar. 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter

Det vet jag inte.

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

miss_ugly:

Tacksam för svar. 🙂

Master Cleanse involverar ingen fast föda, istället dricker du en blandning av lemon juice, lönnsirap, vatten och cayenne peppar
jag har aldrig hört något om saltvatten..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_mixor:

Master Cleanse involverar ingen fast föda, istället dricker du en blandning av lemon juice, lönnsirap, vatten och cayenne peppar
jag har aldrig hört något om saltvatten..

Joo men först ska man dricka något slags saltvatten...
men jag fattar inte vad...

men den där drycken av cayennepeppar, citron, sirap o vatten kan väl aldrig vara nyttig lr?
får man i sig allt man behöver då?
Hur många gånger/dag ska man dricka den?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

miss_ugly:

men den där drycken av cayennepeppar, citron, sirap o vatten kan väl aldrig vara nyttig lr?
får man i sig allt man behöver då?
Hur många gånger/dag ska man dricka den?

läääs --->Master Cleanse


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

På morgonen ska du dricka 1 liter vatten med havssalt i. Helst med reducerat natrium!! Sedan ska du dricka lemonaden, du får inte i dig de kcal du behöver men iom att du bara gör det en period så spelar de ingen roll (10-30 dagar). På kvällen ska du dricka 1 kopp laxerande te, eller annat laxerande som är skonsamtför magen. Hela processen går ut på att du ska rensa tarm systemet (du kommer sitta på toaletten STOR del av tiden!). Håller själv på med den nu =).

Va noga med att när du slutar med dieten ska du helst 1-2 dagar bara dricka färskpressad juice, sedan bara dricka soppa i ett par dagar! Annars klarar din mage inte av maten och du kan få förstoppning!

Lycka till! =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MizzMalva:

Lycka till! =)

Får man fråga lite snällt varför du gör detta?


   
SvaraCitera

Vad ska detta hjälpa mot?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nesinnas:

Får man fråga lite snällt varför du gör detta?

Obliques:

Vad ska detta hjälpa mot?

Jag har haft mkt huvudvärk och kännt mig trött. Hoppas att MC ska hjälpa mot detta och mina hudproblem. Vill också gå ner i vikt så ser det som ett steg i rätt riktning, vill bli av med mina dåliga matvanor och då tycker jag att det är ett jättebra sätt att vänja sig av med socker och fet mat.


   
SvaraCitera

MizzMalva:

Jag har haft mkt huvudvärk och kännt mig trött. Hoppas att MC ska hjälpa mot detta och mina hudproblem. Vill också gå ner i vikt så ser det som ett steg i rätt riktning, vill bli av med mina dåliga matvanor och då tycker jag att det är ett jättebra sätt att vänja sig av med socker och fet mat.

jaha men vad gör produkten då, har aldrig hört talas om det, ett setg i rätt riktning är att man inte tar några genvägar och lär sig istället, detta kanske inte är någon mirakelprodukt direkt men behöver man speciella saker för att komma någon vart så är väl motivationen bristande...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Obliques:

jaha men vad gör produkten då

"Produkten" som du kallar den är en dryck som man gör själv bestående av enbart naturliga ingredienser. Många har mått bättre efter att genomfört denna detoxen. Man blir av med slaggprodukter i kroppen och tarmsystemet som du inte blir av med annars. Det är ingen mirakelkur, det är en process. Finns många olika sätt att göra en detox på. Bara din kommentar bevisar att du inte testat eller hört talas om det tidigare. Säkert många andra som inte vet heller [smile]. Men jag har läst på och tycker att det finns alldeles för många fördelar med att genomföra detoxen för att låta bli.


   
SvaraCitera

MizzMalva:

blir av med slaggprodukter i kroppen och tarmsystemet

Jag har hört talas om dem, grejen är den att du inte kan rena kroppen, vetenskapligt bevisat, men har du bevis på det så... Annars går du väl kanske på Anna Skippers ord...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alla tycker olika. jag tror på detta, du gör inte. [y]


   
SvaraCitera

MizzMalva:

alla tycker olika. jag tror på detta, du gör inte.

hur mkt har du gått ner och hur länge har du hållt på?


   
SvaraCitera

individuals on the diet may experience headaches and a variety of other symptoms in the short term.

MizzMalva:

Jag har haft mkt huvudvärk och kännt mig trött.


   
SvaraCitera