Aviseringar
Rensa alla

Mat kostar


Ämnesstartare

Var just inne på coop.se där det påstås att man är snål om man tycker att matinköp kan skada ens egen ekonomi.. Men tanke på att  mat kostar 36000 om året så kan man ju inte påstå något annat... Vad tycker ni?? 😛


   
Citera
Ämnesetiketter

touché Glatt skålande


   
SvaraCitera

Pengar eller?


   
SvaraCitera

Fantastiskt:
Pengar eller?

Ja.

tevepro:
Var just inne på coop.se där det påstås att man är snål om man tycker att matinköp kan skada ens egen ekonomi.. Men tanke på att  mat kostar 36000 om året så kan man ju inte påstå något annat... Vad tycker ni?? 😛

Klart man kan tycka det är mycket, hälften kanske går till godis eller sprit, men mat är ändå ett livsmedel som människan måste få i sig.


   
SvaraCitera

Dando: t, men mat är ändå ett livsmedel som människan måste få i sig.

dock fortfarande en kostnad.

mat är skitdyrt. tänk vad lycklig jag vore om det fanns en billig linas matkasse åt mig.


   
SvaraCitera

isola:

dock fortfarande en kostnad.

mat är skitdyrt. tänk vad lycklig jag vore om det fanns en billig linas matkasse åt mig.

Om du tycker det är så dyrt, dråga så glömmer du hungern


   
SvaraCitera

Dando:

Om du tycker det är så dyrt, dråga så glömmer du hungern

ah för dråger ä billit


   
SvaraCitera

tkr för övrigt: vår mat för 2 pers går på ca 300-400/vecka. Blir ju upp till 2000 i månaden vilket är mer än halva hyran. Då köper vi nästan bara billigt och endast kött för en person (men mesta delen av köttet kommer ifrån gården vilket gör den posten betydligt mindre än den skulle varit om allt var från butik.

Ja, jag tycker bra mat är dyr. Men så är jag ganska snål också. Quorn är för övrigt asdyrt.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

köpa mat är som att betala hyran på lägenheten... ett nödvändigt ont. Men det är skrämmande hur lite mat man kan få för pengar ibland.


   
SvaraCitera

Lev livet och köp mycket mat och ät och drick gott. Resten av prylarna är inte lika viktiga. Kanske toalettpapper..


   
SvaraCitera
reben

ja    


   
SvaraCitera

Jag lägger runt 4-5 tusen per månad på mat det är mer än min egen hyra men det är värt för mig.


   
SvaraCitera

Lägger väl ca 500-1000 kr på mat i månaden. Det är ej mycket


   
SvaraCitera

Med tanke på hur mycket vi behöver mat så är det ju rätt billigt men om man samtidigt tänker att det är en mänsklig rättighet så är det jävligt dyrt.


   
SvaraCitera

elverpigen:

ah för dråger ä billit

Näääääää


   
SvaraCitera