Aviseringar
Rensa alla

Mat portioner små i Sverige gemfort med USA:s


New York City:

Jaja ni svenskar ar avundsjuka och haller aldrig med nagonting med USA. Ni alla hatar USA for ni ar avundsjuka. Jag har aldrig hort ngt possitivt av er om USA.

Haha, du är också "svensk" precis som jag och jag gillar USA. Det är bara det att jag har en nyanserad bild


   
SvaraCitera

New York City:

Jaja ni svenskar ar avundsjuka och haller aldrig med nagonting med USA. Ni alla hatar USA for ni ar avundsjuka. Jag har aldrig hort ngt possitivt av er om USA.

hahahahhahhahahah


   
SvaraCitera

Fan vad tattigt det skulle kännas att ta med sig en halv portion hem för att sedan äta den till lunch dagen efter.


   
SvaraCitera

New York City:

Jaja ni svenskar ar avundsjuka och haller aldrig med nagonting med USA. Ni alla hatar USA for ni ar avundsjuka. Jag har aldrig hort ngt possitivt av er om USA.

Vi svenskar kan åtminstone använda ÅÄÖ 🙂


   
SvaraCitera

Tula:

Fan vad tattigt det skulle kännas att ta med sig en halv portion hem för att sedan äta den till lunch dagen efter.

För mig beror det nog på var jag käkar. Om jag äter en romantisk middag på någon finare restaurang med kvinnan min? Näh, knappast att jag ber om en doggybag. Dock förutsätter jag att betalar jag dyrt för maten ska de också kunna avgöra ungefär hur mycket jag äter - vilket också har varit fallet de få gånger jag kunnat äta på finare restauranger.

Käkar jag på en pizzeria har jag inga problem med att ta med resten hem - ogillar att slänga mat.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Käkar jag på en pizzeria har jag inga problem med att ta med resten hem - ogillar att slänga mat.

Pizza kan väl kännas okej, men en halväten portion spaghetti och köttfärssås? Nja...


   
SvaraCitera

Tula:

Pizza kan väl kännas okej, men en halväten portion spaghetti och köttfärssås? Nja...

Det är ju ganska opraktiskt iofs. Dock äter jag sällan ute, annat än falafel, och mitt falafelstånd har försvunnit, och alla andra bra falafelstånd har försvunnit 🙁
Göteborg har genomgått en av-falafelisering [cry][cry][cry]


   
SvaraCitera

Stringburka:

Göteborg har genomgått en av-falafelisering [cry][cry][cry]

Haha ska försöka lida med dig [sad]


   
SvaraCitera

Tula:

Haha ska försöka lida med dig [sad]

Nu finns inte längre nått bra käk för under 40 spänn 🙁
Även nudelvagnarna har försvunnit.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Nu finns inte längre nått bra käk för under 40 spänn 🙁
Även nudelvagnarna har försvunnit.

En kokt med bröd [bigsmile]


   
SvaraCitera

Tula:

En kokt med bröd [bigsmile]

Köper inte kött [no-no] Plus att man blir inte mätt på det. En falafel för 30:- så höll man sig i tio timmar *ljuva minnen* de va bättre förr! jädrans nymodiheter!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, men så är vi ju inte så jävla feta så vi måste ha såna pickup-bilar för att få plats...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

New York City:

I USA ar portionerna mycket stora satt folk kan ta med sig resten hem oftast som lunch. Vaffan du betalar for maten.. servera oss stora portioner!

I Europa kör vi på kvalité inte kvantitet. Lite finare, lite bättre. Svider men så är det. [wink]


   
SvaraCitera

New York City:

USA ar portionerna mycket stora satt folk kan ta med sig resten hem oftast som lunch. Vaffan du betalar for maten.. servera oss stora portioner!

Här betalar man för en portion och får en (stor)

Där betalar man för en och får två


   
SvaraCitera

New York City:

Jaja ni svenskar ar avundsjuka och haller aldrig med nagonting med USA. Ni alla hatar USA for ni ar avundsjuka. Jag har aldrig hort ngt possitivt av er om USA.

Ni har ett bra rättssystem, (eller ja, för det mesta iaf, bortsett från att en som halshugger sin bebis åker in på psyket och inte får dödsstraff) och roliga film och tv-serier, men det är allt.

Tycker dock synd om USA som tvingas stå ut med dig.


   
SvaraCitera