Aviseringar
Rensa alla

Matematik


Ämnesstartare

Hur bra är ni på matematik? Några bra tips på hur man lär sig matematik. Matematik B - svårast någonsin! [mad]

images.jpg


   
Citera
Åtta

Något specifikt du undrar över...?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sannolikheten är en utav sakerna. Har prov imorgon (igen) och bör studera matematiken ytligare. De svåra är att få in de i ens hjärna, bästa sätt få de att stanna kvar. De går in genom ögonen och ut genom öronen så att säga. Underbart till provet imorgon [shake]


   
SvaraCitera

Om du har problem med sannolikheten kommer matte b bli 1 helvete för dig.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Och hur man lär sig: Är väll dels baserat på grunden man bär med sig och att intressera sig, ge fan på att man ska lära sig.


   
SvaraCitera

Helt värdelös.


   
SvaraCitera

Fattar inget av matte B, definitionsmängd och värdemängd[cry]


   
SvaraCitera
r4ll3

Matte A är ju skitenkelt, hehe. Eller aa, iaf hittils av vad jag har läst i kursen (går Nv1 btw). Jag är anmäld till www.mattetavling.se , där är det väldigt svåra uppgifter på kvalen. Hur blir man bra på sådana problemlösningar? Jag har Matematik 4000, är det något speciellt kapitel man kan läsa för att bli bra på såna? Det är väl ganska viktigt med algebra antar jag, men man måste ju kunna lösa saker generellt. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

r4ll3:

Jag har Matematik 4000, är det något speciellt kapitel man kan läsa för att bli bra på såna?

Jag hade också matematikboken 4000 när jag läste matematik A. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig i den fronden då jag redan låg risigt till i första bokstaven. Man kanske skulle ha lyssnat mer på lektonerna än att daltat runt en massa [censur] matematikprovet ser jag inte alls fram emot imorgon.. [chocked]


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

ringbomm:

Matematik B

Matte b var inte så kul. Inte förrän jag lärde min programmera på grafräknaren iaf. Ser fram emot E. Läser D nu. Är bättre, men fortfarande inte utmanande. [n]


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

DumFan:

definitionsmängd och värdemängd

Det är ju bara vilka värden x kan ha, och vad y kan ha utifrån vad x kan ha. Enkelt 😉

Kommer inte ihåg något av det där, blev nu påmind. Spännande. [shake]


   
SvaraCitera

Kviq:

Är bättre, men fortfarande inte utmanande.

C var roligt, Förstår inte det svåra i D.


   
SvaraCitera

Blond:

Helt värdelös.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herregud människor matte B är pissenkelt.

ringbomm:

Sannolikheten är en utav sakerna. Har prov imorgon (igen) och bör studera matematiken ytligare. De svåra är att få in de i ens hjärna, bästa sätt få de att stanna kvar. De går in genom ögonen och ut genom öronen så att säga. Underbart till provet imorgon

någon speciell uppgift du vill ha hjälp med? jag hjälper gärna 😛


   
SvaraCitera

pumanJessica:

herregud människor matte B är pissenkelt.

Du kan va' jättelätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Du kan va' jättelätt.

absolut, men nu pratar vi ju matte [cool]


   
SvaraCitera