Aviseringar
Rensa alla

Matkostnad!


Ämnesstartare

Shoo. Ni som flyttat hemifrån, hur mycket pengar gåre åt till maten/månad? (Alltså för dig, en person.)

Försöker räkna ut hur mycket mina kostnader kommer bli (eller mammas snarare), men jag vet inte riktigt hur mycket maten för en person brukar kosta. Är lakto-ovvo-vegetarian kan tilläggas, och äter i princip aldrig ute. Godis och sånt där kan jag hålla mig borta ifrån om pengarna inte räcker till.


   
Citera
Ämnesstartare

Miuuw:

Shoo

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

inne, brun inne

Hahaha. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det sorgliga är att jag lägger ca. 4000 i månaden på mat. Det är helt sjukt mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fast man kan nog räkna med utemåltider i det..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hmm 3000 +- 500 kr:P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det beror ju på om du vill leva på billiga bönor osv, eller om du köper dyra specialprodukter? [sad]
Min syster är nog också lakto-ovo-vegetarian (eh, det är när man inte äter kött, men avänder mjölkprodukter va? [blush]) och hon levde på under 1000 kr/månad i mat när hon bodde ensam.

Fast sen gjorde hon storkok och de i som bodde i samma studentlägenhethus bjöd ofta varandra på middagar osv [y]
Och så är hon bra på att snylta mat.


   
SvaraCitera

Under tusen räknade både jag och min syrra ut[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Det sorgliga är att jag lägger ca. 4000 i månaden på mat. Det är helt sjukt mycket.

Haha, som min broder då. Fattar inte.

fullochglad:

Hmm 3000 +- 500 kr:P

För dig ? :p

Nintendo:

Det beror ju på om du vill leva på billiga bönor osv, eller om du köper dyra specialprodukter? [sad]

Alltså, jag lever hellre på tråkiga, billiga middagar (+ frukost o mellanmål) för att sedan kunna gå ut och äta nångång, iallafall. Än att typ leva dyrt men knappt få någon mat för pengarna. :p

Nintendo:

(eh, det är när man inte äter kött, men avänder mjölkprodukter va? [blush]

Haha, ja precis. Och äter ägg. 🙂 Dock tror jag minsann jag är laktosintollerant/gluten (vilket jag kommer få reda på nästa vecka) så då kommer det ju dock bli dyrare, tyvärr. :/

Sovande:

Under tusen räknade både jag och min syrra ut[y]

Per person? Men är du/ni vegetarianer då ? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

Haha, som min broder då. Fattar inte.

Eller kanske 3000? Vet inte exakt. Det blir iallafall rätt mycket om man vill äta kul och inte bara tänka på ekonomin. Tycker god mat är en del av livet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

För dig ? :p

Aaa det är väldigt olika, men jag köper kuponger på jobbet och de blir för 800 kr i månaden och sen 2000 kr hemma typ, lite mindre kanske då. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Eller kanske 3000? Vet inte exakt. Det blir iallafall rätt mycket om man vill äta kul och inte bara tänka på ekonomin. Tycker god mat är en del av livet.

Jo, precis.. tråkigt att bara leva på .. äcklig och billig mat. Vill ju typ kunna fika och så också. [sad]

fullochglad:

ka, men jag köper kuponger på jobbet och de blir för 800 kr i månaden och sen 2000 kr hemma typ, lite mindre kanske då. [smile]

Okej. [smile]


   
SvaraCitera

Miuuw:

Per person? Men är du/ni vegetarianer då ? 🙂

Jaa per person då. inte jag men jejex är ju alltså min syrra[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag lägger nog ut 1500-2000 kr på mat varje månad, men då äter jag ute på lunchen också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mina päron betalar min mat, går nog på 2500 i månaden ungefär, inkluderat när jag äter ute, jag gillar bra råvaror :F


   
SvaraCitera