Aviseringar
Rensa alla

Matschema


Ämnesstartare

Hej! Idag är jag ~168cm och väger 43kg. Jag har haft anorexia och har gått upp 3kg på 3 månader efter min återhämtning. Saken är att jag vill gå upp snabbare, men hur? Kan någon göra ett slags matschema eller något? Idag äter jag 4 ggr om dagen och hinner aldrig bli hungrig till nästa mål eftersom jag alltid äter mig väldigt mätt


   
Citera
Ämnesetiketter

Först o främst vill jag bara säga att det är starkt jobbat av dig! Har själv gått igenom samma sak!. Ät gärna mycket frukt mellan måltider om du blir hungrig. Men du ska inte stoppa i dig mer än vad kroppen vill. Så fortsätt bara som du gör så kommer de få bättre o bättre! 
lycka till! Och glöm inte att du är jävligt stark och bäst!


   
SvaraCitera

Du har ingen läkare som kan hjälpa dig med koststen? Vad jag vet, finns det ingen utbildad dietist här som kan hjälpa dig. 


   
SvaraCitera

Starkt av dig att du klarat igenom dig anorexian, själv så har jag aldrig haft det. Så kan inte förstå hur jobbigt det måste ha varit, men jag har själv slarvat med maten. Jag är kille på 183 cm och väger 57 kg så är väldigt underviktig med. Men mina tips är väl att käka frukost och sedan lunch sen kan du käka mellanmål några timmar efter lunchen och sen käkar du middag och sen kan du ju ta något litet innan du sover te.x en macka men det behövs egentligen inte. Det är väl mina råd. Hoppas du hittar något sätt! 


   
SvaraCitera

Jessicahehe:
Hej! Idag är jag ~168cm och väger 43kg. Jag har haft anorexia och har gått upp 3kg på 3 månader efter min återhämtning. Saken är att jag vill gå upp snabbare, men hur? Kan någon göra ett slags matschema eller något? Idag äter jag 4 ggr om dagen och hinner aldrig bli hungrig till nästa mål eftersom jag alltid äter mig väldigt mätt

http://www.umo.se/Att-ma-daligt/Atstorningar/Bli-av-med-atstorningar/

"Ät regelbundet. Alla behöver få i sig åtminstone något till frukost, mellanmål, lunch, mellanmål och middag varje dag. Kroppen behöver näring för att funka som den ska, för att du ska orka röra på dig och känna dig pigg och stark, och för sånt som att skratta, slappna av och njuta."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bimmerbruden:
Först o främst vill jag bara säga att det är starkt jobbat av dig! Har själv gått igenom samma sak!. Ät gärna mycket frukt mellan måltider om du blir hungrig. Men du ska inte stoppa i dig mer än vad kroppen vill. Så fortsätt bara som du gör så kommer de få bättre o bättre! 
lycka till! Och glöm inte att du är jävligt stark och bäst!

Taack! Jag ska försöka välja drycker och annat mat med mycket fett och kcal (som nötter & olja osv) så att jag slipper känna den där mättnadskänslan hela tiden


   
SvaraCitera