Aviseringar
Rensa alla

matte


C-hoppet är enklare att hänga med i än B-hoppet. Det är nya grejer man lär sig i den kursen också, så det är lixom "grunden". D bygger på C och är lite svårare då, så se bara till att hänga med i C så ska det nog gå bra i D [y]

FYSIK B ÄR ETT HELVETE, pusokram.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var inte OT ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

Var inte OT ^^

Tycker om att prata med köttfärssås 🙁

Matte C har mycket att göra med... Vad tusan har jag gjort det här året? DERIVATA var det, ja, men man börjar väl med andragradsekvationer och sådant... Så övergången var väl ganska "mjuk"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Forum PLUS/Övriga diskussioner


   
SvaraCitera
Gifted

soimpolite:

när man läst ma b, hur stort är då svårighetshoppet till ma c och sedan från ma c till ma d? typ hur upplevde ni det?

Matte A och B har mycket med vardagsmatematik att gora,
sadant du kan behova i samhallsvetenskapliga amnen.
Matte C, har borjar matematiken narma sig fysik-matte,
derivata "uppfanns" av Newton/Liebnitz beroende pa vem man gillar,
och dessa anvande det till fysikaliska grejer, aven om man har mycket nytta av det inom samhallsvetenskap ocksa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyckte det var jobbigt att byta från a till b.. Så vet inte hur jag ska göra när det blir dags för c...

tror det är lite mer jobbigare.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

vissel:

tycker C är lättare.

wh0t?! vilken linje går du..? och vilken mattebok? [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

wh0t?! vilken linje går du..? och vilken mattebok? [blush]

Samhäll språk, ​har den här boken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

louie:

den riktiga frågan är hur jag ska klara fysik b!?

+1

det borde vara ett större hopp mellan B och C än tex. A och B på grund av det gifted skrev.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är på matte Å atm.


   
SvaraCitera

tyckte matte b var lättare än matte a [blush] men beror nog mest på att matteskallen mognat. har valt matte c med, vad sysslar man med då? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vissel:

har den här boken.

Är den gammal?


   
SvaraCitera

Jag tycker att det var ett litet hopp ändå. I matematik C var man faktiskt tvungen att plugga några timmar för att klara sig. Matematik B däremot var enkel.


   
SvaraCitera

soimpolite:

när man läst ma b, hur stort är då svårighetshoppet till ma c och sedan från ma c till ma d? typ hur upplevde ni det?

som man ser har alla olika smak för vad som är lätt och svårt, matte b tkr jag är lättaste kursen, och jag har läst a b c d e...

rangordnar

b
a
e
d
c

dock måste man ha kunskap av respektive tidigare kurs för att klara av nästa/ att nästa ska göras lättare... t ex, om man inte visste vad integraler och derivata var skulle man aldrig klara av matte e


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har hört att B var svårare än C.
Det är tydligen olika från person till person, från skola till skola.
Men klarar du Matte B klarar du C. [y]


   
SvaraCitera