Aviseringar
Rensa alla

MATTE NATIONELLA 2009!


Ämnesstartare

Okej hur fan gick det för er egentligen? För mig gick det åt pipan.. Men asså B2:an var rätt lätt ju?

1, Vad skrev ni på B2:an på C? Hur många år osv.osv.osv.
2, Vad skrev ni på B2:an på D? Viklen modell valde ni och varför?

Kommer ej ihåg frågorna men helt men aja?


   
Citera
Ämnesetiketter

Och uppgiften var att? 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilken kurs menar du?


   
SvaraCitera

C) Modell A: 7*20=140 år
Modell B: 15+10+4*18=97år

D) Modell B, eftersom 140år är alldeles för många år^ haha.

något sånt, tror jag.
fast jag kanske har räknat helt fel?


   
SvaraCitera
Hando

Det kunde gått bättre, fattade nada när man skulle göra det där diagrammet/koordinatsystemet eller vad det nu var.
Satt som ett frågetecken och chansade där [cute]


   
SvaraCitera

Gjorde precis som martinalarsson, fast ni har väl antagligen fått tillbaka provet nu, så spelar roll [wink] Men hur gick det på matte c?


   
SvaraCitera

Jag tror det gick ganska bra på matte c, dock hade jag sjukt svårt för den där jäkla frukten! (Mango och apelsinträden alltså.) Gjorde inte ens c på den..
Imorgon har jag del A! Någon som har några tips?


   
SvaraCitera

BackstabberLady:

Jag tror det gick ganska bra på matte c, dock hade jag sjukt svårt för den där jäkla frukten! (Mango och apelsinträden alltså.) Gjorde inte ens c på den..
Imorgon har jag del A! Någon som har några tips?

jag hade ett jävla jobb men de där n:te talet typ förra året och lyckades äntligen knäcka det. såklart var allting bortglömt idag. RAW![sad]
del A var superenkel[smile] var aktiv, hjälp de andra, kom med förslag och utveckla dina kompisars svar (utan att avbryta ofc, hade ryckat sönder då) och förklara varför det är som det är.


   
SvaraCitera

Okej, tack så mycket! Du ger mig hopp! Nationella proven i matte för mig har verkligen vart en mardrömm! Att göra dom är inte så stort problem men att oroa sig för dom, usch! Har oroat mig för dom ända sen i sjuan >.< Det enda sättet för mig att överhuvudtaget kunna tänka på något annat var att intala mig själv att jag skulle vara död tills dess.
Kort och gott: Jan Björklund är en hora!


   
SvaraCitera

BackstabberLady:

Okej, tack så mycket! Du ger mig hopp!

det var absolut den lättaste delen av alla så coooool down[wink] allt du behöver veta är hur man räknar ut volymen av lite olika saker ungefär.


   
SvaraCitera

puckoboll:

det var absolut den lättaste delen av alla så coooool down allt du behöver veta är hur man räknar ut volymen av lite olika saker ungefär.

Okej, najs (y) De e bah å chilla!


   
SvaraCitera

BackstabberLady:

Okej, najs (y) De e bah å chilla!

yes box!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

På fråga B-vitamin som var: 1+1

Så skrev jag 2.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

på c) var det 5 år och 8 månader
på d) var det den modell där det blev 97 och inte 140 år.. mest rimligt alltså!


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera