Aviseringar
Rensa alla

matte nationella höst a kurs


Ämnesstartare

Har tänkt väldigt länge på vad svaret på den sista frågan på matte nationella idag kan ha varit. någon som har något förslag på vad som kan ha krävts på den för att få solen ?

känns som a det inte kan ha vart så enkelt att man bara behövde ha tex kommit fram till att de andra två sidorna båda kan vara 7 cm, eller ?


   
Citera

handboll:

?

Smart att posta uppgiften[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså jag kommer inte riktigt ihåg hur uppgiften löd, men jag fick en sol på den. Jag antar att du menar den där med triangeln där den ena sidan skulle vara 10cm, eller? Fick hursomhelst veta idag att jag fick MVG på Npa. 1 delen + 2 delen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asså orka dream, snacka om att skryta :S Vad var uppgiften?... Inte lätt utan uppgift du vet =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lukas__1991:

asså orka dream, snacka om att skryta :S Vad var uppgiften?... Inte lätt utan uppgift du vet =)

Jag skryter inte, eller jo lite. Men när man blir glad så har man en tendens att skryta lite, inget ovanligt.

Jag kommer inte ihåg uppgiften riktigt. Glömde bort det mesta.[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du skryter som fan.. det är ju bara jobbigt =S

"Fick hursomhelst veta idag att jag fick MVG på Npa. 1 delen + 2 delen."

Okej skit samma då 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lukas__1991:

du skryter som fan.. det är ju bara jobbigt =S

Okey, men förlåt då. Man är bara lite nöjd över sin insats.[cute]

lukas__1991:

Okej skit samma då 😛

Du kommer att veta hur det känns en dag.[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

att få mvg? haha 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lukas__1991:

att få mvg? haha 😀

Mm, på ett nationellt prov första gången. Dock är detta inte första gången, men känslan är kvar.[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, du vet ju inte vad du pratar om.. Går i ettan och läser klart matte A nu (??!) Du ska nog inte komma och skryta med ett mvg på nationella i matte A som bara i princip är repetition utav 9ans kurs!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lukas__1991:

Du ska nog inte komma och skryta med ett mvg på nationella i matte A som bara i princip är repetition utav 9ans kurs!

Men jag skryter inte. Jag ska skryta när jag fått 20,0 i betyg. Citera nästa gång också, för att det ska underlätta för oss båda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okeey , frågan löd i princip som följande :

rita en triangel som har omkretsen 24 cm. ena sidan är 10 cm. motivera/resonera och beräka hur stora de andra sidorna kan vara.

dett är löjligt enkelt och just därför jag inte förstår vad som behövs för att man ska få två mvg kvaliteer. ett "vanligt " svar tex sidorna 7 +7+10=24 plus en figur kan nog inte räcka...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stod det inget om att triangeln var liksidig eller liknande?..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

handboll:

dett är löjligt enkelt och just därför jag inte förstår vad som behövs för att man ska få två mvg kvaliteer.

Så är Matte A de är som nians kurs.
Synd att ja fick G i det bara [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha 20,0 är inte så bra längre i och med att maxet har gått upp till 22,5, pucko! Inte för att skryta men men har väl haft NÅGRA mvg på nationella i matte genom åren.. :S


   
SvaraCitera