Aviseringar
Rensa alla

Matte problem


Ämnesstartare

Tja hur ska man förbättra sig i gymnasie matte det e svårt som fan
nån vet hur ska man plugga och bli bättre 


   
Citera
Ämnesstartare

Kolla upp med lärare på skolan som du vet väl och använd tiden som finns på lektionerna o fråga om det du inte förstår.


   
SvaraCitera

20181215_045647.jpg


   
SvaraCitera

Lyssna på genomgångarna, räkna uppgifter, fråga om hjälp när det är något du inte kan.
Om du fortfarande känner dig osäker efter att ha räknat alla uppgifter i boken skulle du kunna fråga läraren om extrauppgifter, alternativt leta själv efter sånt på internet.


   
SvaraCitera

Avslutade just matte 3C kursen och det bästa tipset jag har angående matteplugg är egentligen att göra uppgifterna och inte hamna efter. Kanske låter som sämsta tipset, men sanningen är den att om man väl hamnar efter så är det svårt att hänga med. 
Jobba också mycket med problemlösning för att få en bättre förståelse för det du gör. 


   
SvaraCitera

Studerar just nu till civilingenjör i industriell ekonomi och läser väldigt mycket matte!

Matte är ett svårt ämne men alla kan i princip lära sig det; mitt bästa tips är att studera i grupp, diskutera de problem ni har och förklara för varandra.

Det viktigaste är att förstå grunderna, 3c är mycket kurvor och deriveringar, förstå dessa begrepp!

Har även hela kursen i anteckningar på OneNote, om du vill skickar jag denna gärna till dig 🙂


   
SvaraCitera

linus333:
Studerar just nu till civilingenjör i industriell ekonomi och läser väldigt mycket matte!

Matte är ett svårt ämne men alla kan i princip lära sig det; mitt bästa tips är att studera i grupp, diskutera de problem ni har och förklara för varandra.

Det viktigaste är att förstå grunderna, 3c är mycket kurvor och deriveringar, förstå dessa begrepp!

Har även hela kursen i anteckningar på OneNote, om du vill skickar jag denna gärna till dig 🙂

Har du kanske Matte 4 - kursen också? Ska nämligen börja med den efter jul


   
SvaraCitera

Haffa läraren. Bad så mycket om hjälp att han i princip sätt hos mig hela lektionerna. Men jag fattade till slut! Skyldig honom ett stort tack...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KING16:
Tja hur ska man förbättra sig i gymnasie matte det e svårt som fan
nån vet hur ska man plugga och bli bättre 

Jaaaaaa! Gratis mattehjälp får du av mig 24/7. Fråga på bara. Min pappa är mattelärareCool


   
SvaraCitera