Aviseringar
Rensa alla

Matteprov C nationella


Ämnesstartare

Hur gick det? Vad svarade ni på de sista svåra frågorna om pizzorna, magoträden och det där? [smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

På apelsinträden skrev jag att formeln var 4n. På den andra uppgiften, där de frågade i vilken figur det fanns dubbelt så många mangoträd skrev jag dock en helt onödig ekvation... insåg jag nu. MVG-kvalitet på det, jajamensan.

På pizzorna skrev jag att man skulle köpa den stora, eftersom den var 44% större. Kan dock ha varit helt fel. Hur skrev du själv/hur gick det? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eighty:

På pizzorna skrev jag att man skulle köpa den stora, eftersom den var 44% större

jaa det stämmer det där ;).


   
SvaraCitera

Ah, skönt! [smile] Jag har varit lite smånervös, för min mattelärare gjorde såg helt chockad ut när han kollade igenom mitt prov. Och jag har MVG sen tidigare, så jag tror inte att det var för att det var extra bra eller något... Men antagligen var det p.g.a. den där DUMMA ekvationen [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[surprised]Vi ska ha vårt nästa vecka, vad konstigt!


   
SvaraCitera

hade i vintras... hade ett fel på "räknedelen" (räknandet) och nåra MVG poäng borta.


   
SvaraCitera

Det där me pizzan e rätt

trädgrejset fick jag till n*n och n*4

Samt figur åtta


   
SvaraCitera

What :OO Okej, så största pizzan, 44 %.. figur 8? vare mangoträden eller? :s okej.. och va vare.. n*n eller n*4?

Har mitt... snart typ. höhö


   
SvaraCitera

Jag gjorde oxå provet, det gick ganska bra, men jag är lite osäker på en del uppgifter.

Vad fick ni fram för svar på det där med cykelhjulet som snurrade 18 varv? Jag fick det till ca 12 meter. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stod det inte att den stora pizzan var typ 20 eller 25% större, eller blandar jag ihop det med någon annan uppgift. Var den en mvg-uppgift förresten?


   
SvaraCitera

eighty:

formeln var 4n

Du det där var mej en enkel formel.


   
SvaraCitera

patrik472:

Stod det inte att den stora pizzan var typ 20 eller 25% större

Pizzans radie var 20% större.


   
SvaraCitera

KISSMEKISSME:

Hur gick det? Vad svarade ni på de sista svåra frågorna om pizzorna, magoträden och det där?

Gjorde inte dem , kom bara till 7:an [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Pizzans radie var 20% större.

DAMN IT. Men det var en MVG-fråga också eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

eighty: formeln var 4n

Var man tvungen att nämna "n", för det gjorde inte jag utan förklarade på något mer komplicerat vis som 4 * f = t
F=figuren
T=träden

Är det fel eller? [sad]


   
SvaraCitera