Aviseringar
Rensa alla

Matteprov för 9:orna


Ämnesstartare

Hej jag undrar vad det är för typ av tal som kommer på 9:orna höstterminsprov HT 09 , någon som har gjort det , som vet vad som kommer , hade blivit väldigt glad om någon visste [bigsmile] Provet är från Matematikboken Z


   
Citera

x^2+3x=5


   
SvaraCitera

flabby901:

Matematikboken Z

undvall?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

undvall?

Ja precis [smile]


   
SvaraCitera

flabby901:

Ja precis

Beror på om du har röd/grön.
Tror dom som hade röd läste ekvationer, sannolikhet och lite procent. Är väl kap 1-6 man kör provet på?

aja grön är iaf procent, sannolikhet, Lite potens och Lite ekvationer.. Sen det där med höjning/sänkning

det var vad vi läste[cute]

Gåru fri skola ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Potenser, förenekling, lite ekvationer, sannolikhetslära t.ex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

Beror på om du har röd/grön.
Tror dom som hade röd läste ekvationer, sannolikhet och lite procent. Är väl kap 1-6 man kör provet på?

aja grön är iaf procent, sannolikhet, Lite potens och Lite ekvationer.. Sen det där med höjning/sänkning

det var vad vi läste

Gåru fri skola ?

Tack 🙂 nej 😛 jag har röd , dock har vår lärare lite svårt att förbereda oss inför prov , man vill ju helst inte sitta där som ett frågetecken helt upp och ner , givetvis lär man sig det mesta från boken , men tre-poängarna i slutet är ibland helt konstiga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej tack för alla svaren , kom på en sak under tiden jag läste lite exempel i boken, räkna ränta? är det något som kommer på provet ?


   
SvaraCitera

Z röd? hade också den [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

Z röd? hade också den

Japp!


   
SvaraCitera

flabby901:

men tre-poängarna i slutet är ibland helt konstiga.

ah hörde från dem med röd att 1 var omöjlig :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

ah hörde från dem med röd att 1 var omöjlig :p

JAAAA!!! Precis så är det alltid 😛 bra att dudmed tycker det och inte bara vår mattegrupp , så himla sant!


   
SvaraCitera

flabby901:

bra att dudmed tycker det och inte bara vår mattegrupp , så himla sant!

[cute]fast, se det positivt: Ni lär er mer än de med grön..
[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nu har jag haft mitt matteprov det gick ganska okej 34/40 poäng. VG Denna tråd kan låsas


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera