Aviseringar
Rensa alla

Matvanor?


Ämnesstartare

Jag brukar försöka äta när jag är hungrig och äta nyttigt, MEN.. Jag blir inte hungrig speciellt ofta. Äter kanske frukost och sedan går hela dagen och på kvällen inser jag att jag är hungrig.
När jag äter gör jag vanlig hemmagjord mat i någon form på kvällen och på morgonen "vanlig" frukost med yoghurt/fil och lite müsli i. Jag blir dessutom mätt på nästan ingenting.

Min fråga är, är det ohälsosamt? Jag menar jag äter ju när jag är hungrig och tills jag blir mätt.
Det jag kan tyck är konstigt är isf att jag inte blir hungrigare trots att jag rider varje dag och ibland går på promenader osv.
Eller är det (relativt :P) normalt?


   
Citera
Ämnesetiketter

ohälsosamt vet jag inte, beror på om du tappar massa vikt pga det eller itne


   
SvaraCitera

Så länge din kropp mår bra och du känner att du mår bra är det väl ok. Men du borde försöka äta normalt. Äter själv dåligt och börjar känna av biverkningar.


   
SvaraCitera

Du skulle förmodligen må mycket bättre av att äta regelbundet, i vart fall. Här är en artikel om varför: http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/halsa/kroppen-alskar-vanor_2364995.svd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, ja jag verkar inte tappa speciellt mycket i vikt för tillfället. Skall försöka bli bättre på att ha regelbundna tider men det känns som om jag bara blir mättare och mättare då, som om man bara fyller på magen men den aldrig blir hungrig?
Skall ialf läsa artikeln så får vi se om jag hittar något smart!


   
SvaraCitera

regelbundet är bäst men bara man stoppar i sig tillräckligt mycket så är det ingen direkt fara.


   
SvaraCitera